زندگی نامه جان لجند (John Legend)

زندگی نامه جان لجند (John Legend)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۱-۱۶
  • در : بیوگرافی خواننده ها

جان لجند (John Legend)، خواننده و آهنگساز برنده جایزه گرمی و اسکار است که با آلبوم های تحسین شده ای مانند Get Lifted و Love in the Future شناخته می شود. از معروفترین آهنگ های این هنرمند می توان به قطعه All of Me اشاره کرد.

جان لجند کیست؟

جان لجند نوازنده و ترانه سرایی است که با هنرمندانی همچون آلیشیا کیز، توئیستا، جانت جکسون و کانیه وست همکاری داشته است. اولین آلبوم لجند بخ نام Get Lifted در سال ۲۰۰۴ منتشر و موفق به کسب سه جایزه گرمی شد. پس از دو آلبوم انفرادی دیگر، همکاری خود را با !Roots, Wake Up درس سال ۲۰۱۰منتشر کرد. وی قبل از منتشر کردن آلبوم بعدی خود به نام Love in the Future در سال ۲۰۱۳، در مسابقه تلویزیونی Duets به عنوان مربی ظاهر شد. این هنرمند برای آهنگ Glory در فیلم Selma در سال ۲۰۱۴، یک جایزه اسکار، یک گلدن گلوب و یک گرمی را دریافت کرد.

اوایل زندگی

جان لجند در تاریخ ۲۸ دسامبر ۱۹۷۸ در اسپرینگفیلد، اوهایو به دنیا آمد. مادربزرگ لجند نحوه نواختن با پیانو را به او آموخت و او با آواز در گروه کر کلیسا بزرگ شد. وی برای ادامه تحصیل به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و در آن جا گروهی را برای همکاری در گروه Cappella هدایت کرد. پس از فارغ التحصیلی، او زمینه کاری اش را تغییر داد و در گروه مشاوره بوستون فعالیت کرد، اما به اجرای خود در کلوپ های شبانه شهر نیویورک ادامه داد.

کمی بعد او با هنرمند آینده دار هیپ هاپ، کانی وست آشنا شد و این دو نوازنده در نسخه های نمایشی یکدیگر بازی کردند.

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه Selena Gomez

آغاز زندگی حرفه ای با آلبوم Get Lifted

لجند اولین آلبوم خود به نام Get Lifted را در سال ۲۰۰۴ منتشر کرد. آلبومی که به لطف تک آهنگ Ordinary People خیلی معروف شد. او برنده سه جایزه گرمی برای این آلبوم شد: جایزه بهترین آلبوم R&B، جایزه بهترین اجرای آوازی مرد R&B و بهترین هنرمند جدید. دومین آلبوم این هنرمند به نام Once Again در سال ۲۰۰۶ منتشر شد.

استعداد موسیقی لجند او را به یک ستاره جریان اصلی تبدیل کرده است. در سال ۲۰۰۶، او در Super Bowl XL در دیترویت، در بازی NBA All-Star و لیگ اصلی بیسبال اجرا داشت.

او به زودی چندین آلبوم از جمله Evolver (2008) منتشر کرد. این آلبوم به بالای جدول R&B/هیپ هاپ رسید. در همان سال، جان لجند با بازی در کمدی Soul Men با بازی برنی مک و ساموئل ال جکسون جلوی دوربین رفت.

آلبوم !Wake Up و مسابقه Duets

در سال ۲۰۱۰، لجند آلبوم !Wake Up را منتشر کرد که آن را با The Roots ضبط کرده بود. این آلبوم با استقبال زیاد منتقدان موسیقی رو به رو شد و آهنگ هایی را که توسط افرادی مانند ماروین و نینا سیمون مشهور شده اند، مورد توجه قرار داد. قطعه Hard Times یکی از آهنگ های اصلی این آلبوم است. یک موفقیت دیگر، Shine ساخته خود لجند، جایزه گرمی را برای او به ارمغان آورد. لجند و The Roots همچنین برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم R&B در سال ۲۰۱۱ شدند.

لجند در تابستان ۲۰۱۲ مسابقه آواز Duets در تلویزیون ظاهر شد. او در کنار کلی کلارکسون، رابین تیک و جنیفر نتلز از Sugarland کار کرد. ستارگان موسیقی در این برنامه به همراه مربی و رقبا شرکت کردند. در اواخر همان سال، لجند اهنگ جدیدی را برای فیلم Django Unchained کوئنتین تارانتینو ارائه داد.

جان لجند john legend

تحسین برای آهنگ های All of Me و Glory

در سال ۲۰۱۳، لجند آلبوم انفرادی بعدی خود به نام Love in the future را منتشر کرد که شامل آهنگ All of Me و همچنین قطعات Made to Love و You & I (Nobody in the World) بود. در سال ۲۰۱۵، این هنرمند به همراه خواننده رپ به صورت مشترک برنده جایزه گلدن گلوب بهترین آهنگ اصلی برای آهنگ Glory فیلم Selma شد. همچنین این آهنگ برنده جایزه گرمی و اسکار نیز شد. هر دو هنرمند در حین سخنرانی اسکار، موضوعات معاصر مرتبط با جنبش حقوق مدنی را مطرح کردند.

در ۷ اکتبر ۲۰۱۶، لجند اولین آهنگ جدید خود به نام Love Me Now را منتشر کرد. وی همچنین در ماه دسامبر همان سال، پنجمین آلبوم استودیویی انفرادی خود به نام Darkness and Light را که شامل همکاری هایی با میگل و Chance the Rapper است، منتشر کرد.

در سال ۲۰۱۸، لجند به عنوان رهبر مذهبی در نمایش Jesus Christ Superstar Live in Concert در NBC بازی کرد. این اقتباس که از یک روز عید پاک در آرمیتوز آویز مارسی بروکلین پخش شد، شامل راکر با سابقه، آلیس کوپر در نقش پادشاه هرود و دیگر هنرمند صدر جدول در نقش ماری مگدالن بود.

در ۹ سپتامبر ۲۰۱۸، لجند به عنوان جوانترین فرد تاریخ و اولین مرد آفریقایی-آمریکایی که به باشگاه انحصاری EGOT پیوسته است، تاریخ سازی کرد (EGOT مخفف جوایز امی، گرمی، اسکار و تونی است).

جان لجند در اینستاگرام نوشت: “قبل از امشب، فقط ۱۲ نفر در دسته های رقابی برنده جایزه های امی، گرمی، اسکار و تونی شده بودند. آقایان اندرو لوید وبر، تیم رایس و من هنگامی که برای نمایش افسانه ای Jesus Christ Superstar برنده جایزه امی شدیم، به آن گروه پیوستیم. بسیار خوشحالم که در این تیم حضور دارم. آن ها بسیار به من افتخار دادند که برای نقش عیسی مسیح به من اعتماد کردند.”

آلبوم A Legendary Christmas

اکتبر سال ۲۰۱۸ با انتشار آلبوم A Legendary Christmas همراه شد. این آلبوم ترکیبی از آهنگ های اصلی و سنتی است که استیو واندر نیز در قطعه What Christmas Means همکاری کرده است. اگرچه این آلبوم نتواست از نامزدی گرمی خود برای برنده شدن عنوان بهترین آلبوم سال استفاده کند، اما لجند موفق به کسب جایزه گرمی برای بهترین احرای رپ/آواز در مراسم سال ۲۰۲۰ شد.

مسابقه The Voice

در اواخر تابستان ۲۰۱۸ اعلام شد که لجند در فصل شانزدهم مسابقه The Voice به عنوان مربی به آدام لوین، بلیک شلتون و کلی کلارکسون ملحق می شود.

آلبوم Bigger Love

جان لجند آلبوم Bigger Love را در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر کرد. وی گفت: “در این اوقات دردناک، برخی از ما ممکن است تعجب کنیم که آیا خوب است بخندیم، برقصیم یا شادی کنیم. به تازگی تصاویر افراد سیاه پوست ما را نسان می دهد که با زانو هایی بر روی گردن هایمان عزاداری یا خشم جمعی مان را بیان می کنند. همه آن احساسات را احساس می کنیم. اما برای ما مهم است که همچنان به جهانیان نشان دهیم که سیاه و انسان بودن به چه معناست. ما از طریق هنر خود قادر به انجام آن هستیم. این آلبوم جشن عشق، لذت، احساسات، امید و مقاومت است. چیز هایی که فرهنگ ما را بسیار زیبا و تأثیرگذار می کند.”

جان لجند و همسرش John Legend

زندگی شخصی

خارج از موسیقی، لجند در اهداف اجتماعی و خیریه متعددی نقش دارد. وی یکی از حامیان آکادمی های Harlem Village است، سازمانی در نیویورک که چندین مدرسه منشور را اداره می کند. لجند به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره آکادمی فعالیت می کند.

او برای مجله Black Enterprise توضیح داد که چرا تحصیلات برای او مسئله مهمی است: “من از شهری می آیم که ۴۰ تا ۵۰ درصد بچه های ما دبیرستان را رها می کنند. من در دبیرستان خوب درس خواندم اما من از این موضوع مستثنی بودم. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا مطمئن شویم هر بچه ای از آموزش با کیفیت برخوردار است.

در ادامه تعهد خود به اصلاحات در آموزش، لجند آهنگ Shine خود را به مستند Waiting for Superman وام داد. این مستند که در سال ۲۰۱۰ به نمایش درآمد، نگاهی انتقادی به سیستم مدارس دولتی کشور دارد.

لجند با کریسی تیگن زمان که این دو در تعطیلات در مالدیو به سر می بردند، نامزد کرد. آن ها در سپتامبر ۲۰۱۳ در ایتالیا ازدواج کردند. در ۱۴ آوریل ۲۰۱۶، این زوج صاحب اولین فرزند دخترشان به نام لونا سیمون شدند. در ۱۶ می ۲۰۱۸، آن ها صاحب یک فرزند پسر به نام تئودور استیونز شدند. در سپتامبر ۲۰۲۰، این زوج به علت عوارض بارداری نوزاد پسر خود را از دست دادند.