زندگی نامه رونالدینیو

زندگی نامه رونالدینیو

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۰۸
  • در : بیوگرافی ورزشکاران

رونالدینیو (Ronaldinho)، فوتبالیست حرفه ای که در تیم های مختلفی از جمله، بارسلونا، آث میلان و تیم ملی برزیل بازی کرده است. او همچنین در سال ۲۰۰۲ همراه با تیم ملی برزیل قهرمان جام جهانی شدند.

رونالدینیو که بود؟

رونالدینیو فوتبالیست حرفه ای بریزیلی جز نسلی از فوتبال این کشور است که به اوج موفقیت در این ورزش رسیدند. وی پس از یک دوره موفق در دوران نوجوانی، به عضو اصلی تیم ملی برزیل تبدیل شد که در نهایت پیروز جام جهانی ۲۰۰۲ شدند. او در باشگاه های برزیل، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بازی کرده است و دو بار به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده است.

اوایل زندگی

رونالدو ده آسیس موریرا در ۲۱ مارس ۱۹۸۰ در پورتو آلگره برزیل متولد شد. پدرش، ژائو موریرا، یک فوتبلیست حرفه ای سابق بود که به عنوان یک جوشکار در یک کارخانه کشتی سازی کار می کرد و مادرش، میگوئلینا دی آسیس، یک فروشنده لوازم آرایشی بود که بعدا پرستار شد. روبرتو آسیس، برادر بزرگتر رونالدینیو نیز یک فوتبالیست حرفه ای بوده است. رونالدینیو از روزی که به دنبا آمد، با فوتبال احاطه شده بود. وی گفته است: “من از خانواده ای می آیم که فوتبال همیشه در آن حضور داشته است.” در ادامه افزود: “عمو های من، پدرم و برادرم همه فوتبالیست بوده اند. با داشتن چنین پیشینه ای، چیز های جدیدی از آن ها یاد گرفته ام و سعی کردم با گذشت زمان، بیشتر و بیشتر خودم را وقف آن کنم.”

او علاقه شدیدی به پدرش دارد که وقتی تنها ۸ سال بود، دچار حمله قلبی شدیدی شد و درگذشت. وی گفت: “او یکی از مهم ترین افراد برای من و در حرفه من بود با اینکه وقتی فوت شد من خیلی جوان بودم. او بهترین توصیه های مربوط به خارج از زمین را به من گفته است”. وی افزود: “پدرم می گفت فوتبال را به ساده ترین شکل ممکم بازی کنید. او همیشه می گفت یکی از پیچیده ترین کار هایی که می توانید انجام دهید، این است که ساده بازی کنید.”

رونالدینیو از ۷ سالگی فوتبال سازمان یافته نوجوانان را بازی کرد و اولین بار بود که به عنوان یک بازیکن فوتبال، لقب “رونالدینیو” را دریافت کرد. این نام در واقع شکل کوچک نام اول او یعنی “رونالدو” است. خودش توضیح می دهید که این نام را همیشه وقتی کوچک بوده است به او می گفته اند زیرا واقعا کوچک بوده است و با بازیکنانی بزرگ تر از خود بازی می کرده است. وقتی به تیم بزرگسالان وارد می شود، فردی دیگری به نام رونالدو، همان فوتبالیست و هم تیمی معروف رونالدینیو، در تیم بود. بنابراین نام رونالدینیو به معنی رونالدوی کوچک بر روی او ماند.

رونالدینیو

زندگی حرفه ای

رونالدینیو اولین بازی خود برای بزرگسالان را برای Gremio در مسابقات کوپا لیبر تادوروس ۱۹۹۸ انجام داد. سال بعد، او برای پیوستن به تیم ملی بزرگسالان برزیل دعوت شد تا در جام کنفدراسیون ها در مکزیک بازی کند. در آن مسایقه برزیل در رده دوم قرار گرفت و رونالدینیو جایزه توپ طلایی را به عنوان بهترین بازیکن مسابقه و همچنین جایزه چکمه طلایی را به عنوان بهترین گلزن، از آن خود کرد.

رونالدینیو که در صحنه بین المللی خودش را ثابت کرده بود، در سال ۲۰۰۱ برزیل را به مقصد اروپا ترک کرد و قراردادی را برای بازی در پاری سن ژرمن فرانسه امضاء کرد. یک سال بعد، او در اولین جام جهانی خود به هرماه یک تیم پر استعداد شرکت کرد که رونالدو و ریوالدز نیز در آن حضور داشتند. رونالدینیو در ۵ بازی ۲ گل زد و در نهایت برزیل به فینال راه پیدا کرد و با شکست آلمان، قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ شد.

در سال ۲۰۰۳، رونالدینیو با پیوستن به باشگاه بارسلونا در لیگ اسپانیا و کسب موفقیت در این تیم با شماره ۱۰، که بازیکن خلاق تیم می پوشید، به آرزوی خود رسید و تبدیل به یکی از پر افتخار ترین بازیکنان تاریخ شد. در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ رونالدو موفق به کسب جوایز بهترین بازیکن سال فیفا، بالاترین افتخار انفرادی در ورزش فوتبال، شد. او همچنین در سال ۲۰۰۶ با یک پیروزی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، هم تیمی های خود را به اوج موفقیت باشگاهی رساند. ماه بعد، رونالدینیو یک تیم بسیار با استعداد بریزیلی را هدایت کرد و با انتظارات بسیار زیاد وارد جام جهانی شد. با این حال، این دور از جام جهانی با ناامیدی برای تیم مدافع قهرمانی به پایان رسید. زیرا فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی تنها با یک گل توانست برزیل را حذف کند.

در سال ۲۰۰۸، رونالدینیو بارسلونا را ترک کرد و به یکی دیگر از مشهور ترین باشگاه های جهان، آث میلان پیوست، اما عملکرد او برای غول سری A ایتالیا عمدتا نا معین بود. بازیکن برتر اسبق جهان با توجه به افت عملکردش، در تیم ۲۰۱۰ برزیل که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریفای جنوبی شرکت می کرد، قرار نگرفت.

در سال ۲۰۱۱، رونالدینیو به برزیل بازگشت تا در باشگاه فلامنگو در ریودوژانیرو بازی کند. وقتی این تیم در Campeonato Carioca 2011 برنده شد، روابط بین این باشگاه و برجسته ترین بازیکن آن با شروع خوبی همراه شد اما در فصل بعد اوضاع بهم خورد. رونالدینیو چندین تمرین را از دست داد و در بازی ها بی تفاوت عمل می کرد و در نهایت به دلیل پراخت نشدن دستمزدش، قراردادش را فسخ کرد. وی در سال ۲۰۱۲ با اتلتیکو مینیرو قرارداد بست، حرکتی که توانایی های بازی سازی پویای او را دوباره زنده کرد.

ronaldinho

زندگی شخصی

در سال ۲۰۰۵، رونالدینیو و رقصنده بریزیلی، جانانا مندس، صاحب پسری به نام ژائو، به نام پدرش شدند. این فوق ستاره بریزیلی همچنان به خانواده خود نزدیک است و برادرش روبرتو به عنوان نماینده وی و خواهرش دیزی به عنوان هماهنگ کننده مطبوعاتی وی فعالیت می کنند.

به عقیده بسیاری، رونالدینیو یک جادوگر مطلق با یک توپ فوتبال، بزرگترین بازیکن نسل خود و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. او می گوید که حرفه فوتبال لحظات احساسی پر از بلندی ها، پستی ها و یک عمر لحظات فراموش نشدنی بوده است. وی افزود “برای من، فوتبال احساسات بسیاری را ایجاد می کند و هر روز احساس متفاوتی دارد. من این شانس را داشتم تا در مسابقات بزرگی مانند المپیک شرکت کنم و قهرمانی در جام جهانی نیز فراموش نشدنی بود. ما در المپیک شکست خوردیم و در جام جهانی پیروز شدیم و هیچ یک از این دو احساس را فراموش نخواهم کرد.”