زندگی نامه لوییس فانسی

زندگی نامه لوییس فانسی

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • در : بیوگرافی خواننده ها

لوییس فانسی (Luis Fonsi) خواننده و ترانه سرا اهل پورتوریکو است که برنده جایزه گرمی شده و با خواندن آهنگ محبوب دسپاسیتو (Despacito) به شهرت جهانی دست یافت.

لوئیس فانسی کیست؟

لوییس فانسی یا لوییز فونسی، در پورتوریکو  متولد شد و در هنگام ۱۰ سالگی، به همراه خانواده به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کردند و در آن جا به علاقه خود، موسیقی، آواز و نواختن گیتار ادامه داد. در سال ۱۹۹۵، فانسی موفق به دریافت بورس تحصیلی دانشکده موسیقی دانشگاه ایالتی فلوریدا شد و در آنجا برای اجرای آواز تحصیل کرد. Universal Music Latin با او یک قرارداد ضبط امضا کرد که بدین ترتیب اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۹۸ منتشر کرد. این آلبوم به نام Comenzare (به معنی من ظروع می کنم)، یک موفقیت مهم و تجاری بود که او را کاملا در مسیر شغلی اش قرار داد. از آت زمان تا به حال، فانسی ۷ آلبوم دیگر را منتشر کرده است اما این تک آهنگ دسپاسیتو بود که او را به یک ستاره جهانی تبدیل کرد.

اوایل زندگی

لوییس فانسی فونسی دارای سه برادر و خواهر کوچکتر به نام های جین رودریگز، تاتیانا رودریگز و رامون دو سالوتی است. وی از کودکی عاشق موسیقی بود و آرزو داشت که به عضویت Menudo، مشهورترین گروه موسیقی پسرانه آمریکای لاتین در تاریخ، درآید.

پس از مهاجرت به فلوریدا، فانسی مجبور شد تا به عضویت در بسیاری از گروه های محلی پسرانه، از جمله Big Guys رضایت دهد. در آنجا با جوی فاتون آشنا شد و رابطه دوستی برقرار کرد.او همچنین به گروه کر مدرسه پیوست و با ارکستر سمفونیک بیرمنگام آواز خواند. او به عنوان بخشی از گروه کر مدرسه به سرتاسر جهان سفر و چندین نسخه نمایشی را ضبط کرد که در نهایت منجر به عقد قرارداد با Univesal Music Latin شد.

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه جاستین بیبر

تاریخ سازی دسپاسیتو (Despacito)

در ژانویه ۲۰۱۷، با حضور ددی یانکی آهنگ دسپاسیتو را منتشر کرد. این آهنگ قهرمان برتر پاپ سال شد و در جداول حدود ۵۰ کشور در رتبه های بالا قرار گرفت. تا ماه آگوست، این آهنگ محبوب با چهار و نیم میلیارد بازدید و شمارش، به پربیننده ترین ویدیو یوتیوب در تاریه تبدیل شد و سریع تر از هر آهنگ دیگری به این نقطه رسید. این آهنگ همچنین پر استریم ترین آهنگ تاریخ است. در ماه آوریل، جاستین بیبر به فانسی پیشنهاد داد تا یک ریمیکس را برای این آهنگ بخوانند. فانسی به Billboard.com در این رابطه گفته است: “من فکر می کنم شگفت آور است که چنین هنرمند مشهوری در جهان می خواهد توجه مخاطبان لاتین را به خود جلب کند. بنابراین من کلاه خود را برای او بر می دارم. فکر می کنم او یک لایه متفاوتی به آهنگ اضافه کرد و بنابراین من واقعا از او سپاسگذارم که به این آهنگ باور داشت”.

در گرمی های لاتین در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷، این آهنگ هم برنده بهترین ظبط سال و هم برنده بهترین ترانه سال شد.

لوییس فانسی - ددی یانکی

تلاش برای بازسازی پورتوریکو پس از طوفان

موزیک ویدیو معروف دسپاسیتو در یک محله پرجمعیت تاریخی پورتوریکو به نام La Perla فیلمبرداری شده است. قبل از آمدن طوفان به جزیره و ویران کردن آن، فانسی قصد داست تا کمک هایی را جهت بهبود و وضوعیت آن محله اهدا کند. وی در مصاحبه با etonline گفت: “اینجا یک محله زیبا، رنگارنگ و پر جنب و جوش است. La Perla همیشه به بودجه و حمایت نیاز داشته است. من می خواستم یک اتاق موسیقی ب اهالی آنجا کمک کنم اما حالا همه چیز نابود شده است. این واقعا ناراحت کننده است”.

در ماه اکتبر، این خواننده برخی از دوستان مشهور خود از جمله Ricky Martin، Chayanne و Nicky Jam را دعوت کرد تا با او به جزیره طوفان زده سفر کنند و در آنجا به تولید و تهیه ژنراتور، آب، لباس، غذا و وسایل کودکان کمک کنند.

زندگی شخصی

در ۳ ژوئن ۲۰۰۶، لوییس فانسی با آداماری لوپز بازیگر در گوانیابو، پورتوریکو ازدواج کرد. این زوج در بیانیه مشترکی در نوامبر ۲۰۰۹ اعلام جدایی کردند. آن ها در سال ۲۰۱۰ به طور رسمی طلاق گرفتند. فانسی در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۴ با مدل اسپانیایی آگودا لوپز در دره Napa ازدواج کرد. آن ها یک دختر به نام میکائلا دارند که در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۱ متولد شد. پسر بعدی آن ها، روکو، دقیقا ۵ سال بعد در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۶ متولد شد.