ساخت هیولایی با ۲۰۰ لاستیک بازیافتی

ساخت هیولایی با ۲۰۰ لاستیک بازیافتی

  • توسط : معصومه حیدری
  • در : ۱۴۰۰-۰۶-۳۱
  • در : دانستنیها

مقدمه

بازیافت و استفاده مجدد از لاستیک های فرسوده همواره برای بخش مدیریت بازیافت مشکل ساز بوده است. اما هنرمندانی چون Cao Shennge دید بهتر و هنرمندانه ای نسبت به این قضیه داشته اند. آن ها توانسته اند این شی زمخت را به مجسمه ها و آثاری خارق العاده تبدیل کنند. Cao Shennge موفق شده ساخت هیولایی با ۲۰۰ لاستیک بازیافتی را به پایان برساند. در ادامه بیش تر راجع به ساخت مجسمه بازیافتی از لاستیک های فرسوده صحبت خواهیم نمود.

ساخت هیولایی با ۲۰۰ لاستیک بازیافتی

هنرمند باز آفرین مجسمه هیولای Alien King را از ۲۰۰ لاستیک های بازیافتی ساخته است.

ساخت هیولایی با 200 لاستیک بازیافتی

ساخت هیولایی با ۲۰۰ لاستیک بازیافتی

برای کسانی که در مورد Xenomorph چیزی نمی دانند و آن را نمی شناسند، این یک گونه ی فرازمینی بد ذات و شرور است که در سری فیلم های بیگانه (Alien) ظاهر می شود. این گونه ی نفرت انگیز و وحشتناک در فیلم بیگانگان جیمز کامرون (James Cameron) در سال ۱۹۸۶ نیز ظاهر شده است و هنوز هم یکی از نمادین ترین هیولاهای علمی – تخیلی تمام دوران ها می باشد.

و حال به مناسبت سی امین سالگرد این فیلم، استودیوی Sideshow Collectibles، ماکت Alien King را ساخته است. در حالی که قد مدل اصلی این مجسمه کمی بیش تر از ۲۰ اینچ است، اخیراً Cao Shennge صنعتگر، ورژنی را با اندازه واقعی اش از لاستیک های دور ریختنی ایجاد نموده است.

در یک ویدئو که در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده، هنرمند Shennge بیان می کند که چه طور او در ابتدا یک کپی مینیاتوری از خاک تهیه کرده و سپس با ساختن هیولایی در اندازه ی واقعی اش با استفاده از تیوب های داخلی دوچرخه و بیش از دویست لاستیک فرسوده و بازیافتی، کار را ادامه داده است. تکمیل این مجسمه ی باورنکردنی بیست روز به طول انجامیده و در آن جزئیاتی چشمگیر را مشاهده می کنید. شننگ این طور توضیح می دهد که، برخلاف بیگانگان معمولی، Alien King دارای بازو های بیش تری است و روی بدنش فلس های زیادی وجود دارد. این هنرمند در ادامه اضافه می کند که برای خلق این مجسمه، لازم بوده تا لاستیک ها را به شکل نوارهایی بسیار نازک برش دهیم تا بافت پوست هیولا شبیه سازی شود که ساخت آن کار بسیار دشواری بود. اما در نهایت من از ارائه ی محصول نهایی بسیار راضی هستم. 

مجسمه بازیافتی از لاستیک های فرسوده

مجسمه بازیافتی از لاستیک های فرسوده

شننگ بیان می کند که هدفش زنده کردن مجدد لاستیک های فرسوده و بی استفاده است و لذا با ارائه ی قطعه ای که از بیگانه الهام گرفته شده است، او به این هدفش رسیده است. این مجسمه ایستاده و به نظر می رسد که هر لحظه ممکن است زنده شود و به استودیوی او هجوم آورد.

کلام پایانی

از لاستیک ها به خاطر این که دارای قابلیت انعطاف هستند و همچنین قدرت مانور روی آن ها زیاد است، می توان استفاده های متنوعی کرد. در همین راستا هنرمند خلاق و باز آفرین Cao Shennge مجسمه ای باور نکردنی از Alien King را با استفاده از ۲۰۰ لاستیک فرسوده و بازیافتی خلق کرده است. او در ایجاد این اثر هنری سعی کرده تا از لاستیک های فرسوده به صورت یک اثر هنری زیبا، دوباره استفاده کند. این مجسمه بازیافتی از لاستیک های فرسوده توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.