کاور محافظ لامپ‌ منزل را خودتان بسازید!

کاور محافظ لامپ‌ منزل را خودتان بسازید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۳۱
  • در : هنر در خانه

لامپ‌ها علاوه بر این‌که نور زیبای اتاق را تامین کرده و آن را روشن نگه می‌دارند، گزینه‌های متعددی برای تکمیل و زیباسازی دکور اتاق هم پیش پای شما قرار می‌دهند. چه آباژور تزئینی خریده باشید و چه دکور دست‌ساز برای منزل خود ساخته باشید، کاملا واقف هستید که می‌توان از لامپ‌ها به منظور شیک‌سازی اتاق استفاده کرد، حتی نور برخی از لامپ‌ها را با کمک آباژورهای متعدد کنترل، و کم و زیاد کرد. از سویی، کنترل نور تیز لامپ اتاق با کمک کاور محافظ لامپ ، برای چشمان شما خیلی مفید است. برای ساخت یک زیبا و شیک چه باید کرد؟ با این ترفند علم داد همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای ساخت کاور محافظ لامپ

  • گیره‌ی لامپ یا هارپ
  • شید آباژور روشن یا تیره
  • رنگ یا عکس برگردان (این گزینه دلخواه است)

گام اول

از فروشگاه لوازم الکتریکی نزدیک منزل خود، یک گیره‌ی مخصوص لامپ یا یک هارپِ لامپ بخرید. البته در صورتی‌که از قبل، یک هارپ یا گیره به لامپ متصل نباشد!

گام دوم

حالا از همان فروشگاه لوازم الکتریکی یا یک فروشگاه لوازم دکوری منزل، یک شید یا سایه‌بان آباژور را خریداری نمایید. دقت کنید که رنگ شید انتخابی، می‌بایست با سبک و رنگ دکور منزل شما هماهنگ باشد. اگر هم دل‌تان می‌خواهد خودتان بر روی آن طراحی کنید؛ یک سایه‌بان سفید بخرید،سپس آن را با رنگ یا برچسب‌ها و عکس‌های برگردان تزئین کنید. این برچسب‌ها و عکس‌ها را می‌توانید از نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم تحریری بخرید.

گام سوم

به دنبال کاور محافظ لامپی بگردید، که علاوه بر خاص و منحصر به فرد بودن، نیاز به هارپ‌های قدیمی لامپ نداشته باشد. به عنوان مثال می‌توانید یک نوک پا به فروشگاه دکورهای مدرن خانگی بروید و به دنبال گیره‌ها و هارپ‌های جدید بگردید. هارپ‌های جدید مستقیما به لامپ وصل می‌شوند و شکل‌ها و طرح‌های جدید و گاهی عجیب دارند؛ مانند شیدهای آباژوری که به سقف می‌چسبند و از لامپ شما محافظت می‌کنند.

اخطار!

هرگز از کاور محافظ لامپی که کمتر از یک اینچ با لامپ فاصله دارد، استفاده نکنید. چرا که خطر شدید آتش شما را تهدید خواهد کرد.