با این روش خلاقانه، چکمه‌های خود را به گلدان‌ دکوری دست‌ساز تبدیل کنید!

با این روش خلاقانه، چکمه‌های خود را به گلدان‌ دکوری دست‌ساز تبدیل کنید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • در : تزئینات منزل هنر در خانه

وقتی فصل بارانی را پشت سر می‌گذارید، با چکمه‌های خود چه می‌کنید؟ به جای این‌که آن‌ها را در جاکفشی قرار دهید تا فضای زیادی را اشغال کنند؛ با قرار دادن چند گل مصنوعی در آن‌، زندگی دوباره به آن‌ها ببخشید. در این فکری هستید که با چه گل‌های دکوری می‌توانید نمای روح‌بخشی به پیشخوان، ایوان یا ورودی منزل ببخشید؟ این گلدان دکوری دست‌ساز موجب می‌شود که سری به گل‌فروشی بزنید و ببینید آ‌نجا چه خبر است!

نمای گلدان

نمای گلدان

لوازم مورد نیاز برای ساخت گلدان دکوری دست‌ساز با چکمه

لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

  • چکمه‌های بارانی
  • اسپری پاک‌کننده
  • دو وزنه‌ی دو پوندی
  • مقوا
  • گل‌های مصنوعی
  • سیم‌چین

گام اول: چکمه‌ها را تمیز کنید

گام اول

گام اول

شما یک فصل بارانی کامل را با چکمه‌هایتان از این آبگیر به دیگری قدم گذاشته‌اید. بنابراین بهتر است پیش از ساخت گلدان دکوری دست‌ساز خود، ابتدا چکمه‌ها را با آب و صابون، یا اسپری پاک‌کننده‌ به خوبی تمیز کنید‌. اگر می‌خواهید گلدان چکمه‌ای خود را بر روی زمین، میز کنار در ورودی منزل یا طاقچه بگذارید؛ حتما به خوبی کفی کفش را دستمال کشیده و تمیز کنید.

گام دوم: با قرار دادن وزنه، گلدان دکوری دست‌ساز خود را سنگین کنید

گام دوم

گام دوم

وقتی گل‌ها را درون چکمه قرار دهید، بیش از حد سنگین می‌شوند و ممکن است حتی کج شده و بیفتند! بخصوص اگر قصد دارید آن را بر روی طاقچه یا پیشخوان نزدیک پنجره بگذارید که در معرض وزش باد قرار دارد، حتما خطر کج شدن و افتادن گلدان وجود دارد. برای حفظ تعادل گلدان‌تان، چند وزنه‌ی کوچک ۲ پوندی را درون چکمه‌ها قرار دهید. دمبل‌های دو پوندی برای این‌کار عالی هستند.

گام سوم: فضای خالی چکمه را پر کنید‌

گام سوم

گام سوم

چکمه‌های چرمی ساق بلند همیشه لا می‌شوند یا حتی ساق آن‌ها ممکن است خم شود. می‌توانید با خلق وسیله‌ای، راه چاره‌ی صاف ایستادن و ثابت ماندن چکمه‌های خود را پیدا کنید. برای این‌کار، کافی‌ست یک تکه مقوا را به اندازه‌ای کوتاه‌تر از ارتفاع ساق چکمه ببرید. سپس آن‌ را رول کنید تا شکل استوانه‌‌ای به خود بگیرد. حالا می‌توانید این مقوا را درون چکمه قرار دهید. مقوا درون چکمه باز خواهد شد و دیواره‌های آن را به سمت بیرون خواهد فشرد. به این طریق چکمه‌های شما شکل زیبایی به خود می‌گیرند. لبه‌های مقوا را به دیواره‌های چکمه بچسبانید؛ تا سرجای خود قرار بگیرند و به راحتی خارج نشوند.

شکل قرارگیری مقوا

شکل قرارگیری مقوا

وقتی مقوا را درون چکمه قرار دهید و وزنه‌ها را نیز داخل آن بگذارید؛ چکمه‌های شما چنین شکلی به خود خواهند گرفت.

گام چهارم: نوبت انتخاب گل‌هاست

انتخاب گل‌ها

انتخاب گل‌ها

نوع گل‌ها و رنگ آن‌ها را انتخاب کنید. اگر برایتان مقدور بود، چکمه را با خود به گل‌فروشی ببرید تا همان‌جا بررسی کنید چه گل‌هایی به رنگ چکمه و مدل آن می‌آیند. پیشنهاد ما به شما این‌ست که برای ساده‌سازی روند انتخاب گل‌ها، تنها دو نوع گل را برگزینید. یک نوع از گل‌ها غنچه‌های اصلی دکور شما هستند که قصد دارید رنگ‌شان بیشتر به چشم بیاید. گونه‌ی دیگر گل‌ها باید مکمل نمای اولی باشند. در این مقاله‌ی آموزشی، ما از یک لاله‌ی نارنجی که ساختاری مستحکم دارد، استفاده کرده‌ایم و با قرار دادن چند گل آبی ظریف آن را تکمیل نموده‌ایم. تفاوت در شکل و رنگ گل‌ها، تعادل بیشتری به نمای گلدان دکوری دست‌ساز شما می‌بخشد.

گام پنجم: شاخه‌ی گل‌ها را بچینید‌

گام پنجم

گام پنجم

با کمک سیم‌چین، شاخه‌ی گل را به اندازه‌ای بچینید که سایزی مطابق با ارتفاع چکمه داشته باشند. چرا که نمی‌خواهیم شاخه‌ی گل زیاد دیده شود.

برش ساقه

برش ساقه

شاید نیاز باشد که شاخه‌ی برخی از گل‌ها را بیشتر بچینید. به این طریق، با توجه به محل قرار دادن گل‌ آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و بهتر می‌توانید تعادل آن را برقرار کنید.

گام ششم: گل‌ها را درون چکمه قرار دهید

اول از قرار دادن گل‌های مکمل شروع کنید‌. (گل‌های آبی رنگ گل‌های مکمل هستند و لاله‌های نارنجی گل‌های اصلی محسوب می‌شوند). گل‌های مکمل قرار است رنگ متفاوتی به گلدان دکوری دست‌ساز شما ببخشند و زمینه‌ی چینش گل‌های اصلی باشند‌.

حالا نوبت چیدن گل‌های اصلی درون چکمه است. آن‌ها را در میان سایر گل‌ها فرو کنید.

چیدن گل‌ها

چیدن گل‌ها

گل‌ها را آن‌قدر جابجا کنید که به خوبی درون چکمه قرار بگیرند. اگر از گل‌های طبیعی و تازه می‌کنید، شاید مجبور شوید برخی از شاخه‌های آن را کوتاه کنید تا بهتر درون چکمه قرار بگیرند.

قرار دادن گل‌های اصلی

قرار دادن گل‌های اصلی

چکمه‌ها را در کنار هم قرار دهید تا مطمئن شوید ارتفاع گل‌ها با هم تطابق دارد. بعلاوه باید مطمئن شوید که تعداد گل‌هایی که درون هر چکمه قرار داده‌اید، با هم برابر باشد. در صورت نیاز باز هم به گل‌ها رسیدگی کرده و آن‌ها را مرتب کنید.

جابجا کردن گل‌ها

جابجا کردن گل‌ها

برای ساخت گلدان‌ دکوری دست‌ساز، تنها به چکمه‌های بارانی معمولی بسنده نکنید! می‌توانید از چکمه‌های معروف به چکمه‌های کابوی، ساق بلند مجلسی، ارتشی و… استفاده کنید. با این روش، گام‌هایی که در گذشته در زندگی خود برداشته‌اید، گل‌باران خواهد شد!

شکل نهایی چکمه‌ها

شکل نهایی چکمه‌ها