طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۵-۰۸
  • در : آشپزی انواع غذاها

در این پست قصد داریم تا طرز تهیه خمیر پیتزا فوق العاده آسان را به شما آموزش دهیم. اگر قبلا هرگز خمیز پیتزا درست نکرده اید، نگردان نباشید. این آموزش مخصوص شماست. ما تمام مراحل کار را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

خمیر پیتزا یکی از آن مواردی است که با وجود اینکه می توانید آن را آماده تهیه کنید، گاهی اوقات می خواهید خودتان آن را درست کنید. در این مطلب تمامی مراحل کار گفته شده است. پس آماده باشید که قرار است با خمیر پیتزا خود دست و پنجه نرم کنید.

مواد اولیه

  • یک بسته (۲ و ۱/۴ قاشق غذاخوری) خمیر مایه
  • ۱ و ۱/۲ فنجان آب بسیار گرم (۴۳ درجه سانتی گراد)
  • ۴ فنجان آرد
  • ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری نمک
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه

خمیر مایه را با آب گرم مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید کاسه ای که از آن استفاده می کنید سرد نیست. ضمنا آرد و نمک را در یک همزن ریخته و برای یک دقیقه مخلوط کنید. سپس مخلوط خمیر مایع را نیز به آن اضافه کنید. حال همزن را خاموش کرده و روغن را اضافه کنید. چند ضربه بزنید تا در روغن مخلوط شود.

خمیر را از مخلوط کن بیرون آورده و آن را روی آرد قرار دهید. دستان خود را نیز آردی کرده و آن را ورز دهید. خمیر را با چاقو به ۴ قطعه تقسیم کنید. هر قطعه را به شکل یک توپ در بیاورید. توپ را فشار داده و هوا را به بیرون منتقل کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

حال مرحله بعد به این بستگی دارد که می خواهید پیتزا را همین الان درست کرده و یا زمان دیگری درست کنید. اگر می خواهید هر چه سریعتر پیتزا درست کنید، توپ های خمیر را روی یک سطح آرد قرار دهید. آن ها را با یک ظرف تمیز بپوشانید و بگذارید ۴۵ دقیقه بلند شوند. اندازه آن ها ۲ برابر خواهد شد. سپس می توانید پیتزای خود را برای پخت آماده کنید.

اگر می خواهید بعدا پیتزا درست کنید، می توانید خمیر را درون یخچال بگذارید. خمیر را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و مطمئن شوید فضای کافی برای گسترش دارد. بگذارید یک شب در یخچال بمانند و بلند شوند. روز بعد وقتی خواستید پیتزا درست کنید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس شروع به کار کنید.

اگر می خواهید خمیر را منجمد کنید، به محض درست کردن آن، هر توپ خمیر را در آرد غلتانده و سپس هرکدام را در یک کیسه فریزر جداگانه قرار دهید. خمیر می تواند به مدت ۱ ماه منجمد نگه داشته شود. برای باز کردن یخ خمیر، آن را از فریزر بیرون آورده و به مدت یک شب در یخچال قرار دهید.