۶ معما برای افراد باهوش به همراه جواب

۶ معما برای افراد باهوش به همراه جواب

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۲۲
  • در : معما و تست هوش

طبق یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۲، افرادی که مرتبا درگیر فعالیت های تحریک کننده ذهن مانند بازی های شطرنج و حل معما هستند، خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل به طور قابل توجهی در آن ها کاهش می یابد. در ادامه ۶ معما برای افراد باهوش آورده ایم که در انتها آن ها را حل کرده ایم. فرصت خوبی برای به چالش کشیدن خودتان است.

۱ – تعقیب

معما پلیسی

یک کارآگاه در حال تعقیب یک مجرم بود که متوجه می شود مجرم به یک خانه پناه برده است. کارآگاه وارد خانه شده و از صاحب خانه سوالاتی را می پرسد.

کارآگاه پرسید: “آیا کسی به اینجا آمده است؟”

صاحب خانه جواب داد: “خیر و هیچ کسی خانه را ترک نکرده است”

کارآگاه پرسید: “آیا با خانواده خود زندگی می کنید؟”

صاحب خانه جواب داد: “نه من تنها هستم”

کارآگاه گفت: “متشکرم. سیگار می خواهید؟”

صاحب خانه گفت: “نه من سیگاری نیستم”

سپس کارآگاه نتیجه گرفت که صاحب خانه در حال دروغ گفتن است. چگونه؟ (با توجه به تصویر بالا)

۲ – فرار

معما سخت

معما برای افراد باهوش

مدت ها پیش در یک قلمرو بسیار دور، پادشاهی وجود داشت که به کسی اجازه نمی داد امپراطوری خود را ترک کند و به هیچ بیگانه ای هم اجازه ورود نمی داد. فقط یک پل وجود داشت که قلمرو پادشاه را به جهان بیرون وصل می کرد. هر کس به سمت این پل و خارج از قلمرو حرکت می کرد، کشته می شد و هرکس که قصد وارد شدن به این پادشاهی را داشت، باید برمیگشت.

نگهبان پل هر چند مدت یکبار، ۵ دقیقه را داخل اتاق خود استراحت میکرد و سپس به پست نگهبانی بازمیگشت. رد شدن از پل ۸ دقیقه طول می کشد.

فقط یک زن توانست از قلمرو خارج شود. چگونه؟

۳ – غواصی

معما تست هوش

پسری تصمیم گرفت که غواص شود. در اولین شیرجه، نتوانست وضعیت خود را حفظ و در آب گم شد. او راه بازشگت به سطح آب را گم کرده بود و در حال مصرف کپسول اکسیژن خود بود.

او چگونه راه برگشت به سطح آب را پیدا کرد؟

۴ – مرگ مرموز

معما کارآگاهی

معما برای افراد باهوش

یک کارآگاه مشاهده کرد که یک زن از ارتفاع به پایین افتاده و جنازه آن در پیاده رو افتاده است. به نظر می رسد او با پریدن از یکی از پنجره های ساختمان خود را کشته است.

برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی افتاده است، کارآگاه به طبقه اول رفت و پنجره بسته را باز کرد و یک سکه را به سمت زمین پرتاب کرد. سپس به طبقات بعدی می رود و تمام این کار ها (باز کردن پنجره و انداختن سکه) را تکرار می کند. وقتی به محل حادثه بر می گردد، نتیجه می گیرد که این حادثه یک قتل است نه خودکشی.

کارآگاه چگونه به این نتیجه رسید؟

۵ – نوار کاست

معما قتل

پلیس جسد مردی را که یک اسلحه و یک نوار کاست در دستان خود داشت را پیدا کرد. وقتی دکمه پخش را فشار دادند، صدایی تحت این عنوان شنیدند: “من هیچ دلیلی ندارم که زندگی کنم” و بلافاصله صدای شلیک از آن پخش شده و پخش متوقف شد. پلیس پس از گوش دادن به این نوار، فهمید که این یک قتل است نه خودکشی!

پلیس چگونه این را متوجه شد؟

۶ – ماه عسل

معما جنایی

یک زوج تازه ازدواج کرده در ماه عسل خود بودند. پس از مدتی مرد از مسافرت برگشت و گفت که همسرش در اثر بلایا کشته شده است. پلیس وی را دستگیر کرد و گفت که طبق اظهارات آژانس مسافرتی، شما همسر خود را کشته اید.

آژانس مسافرتی چگونه فهمید که این یک قتل بوده است؟

.

.

.

.

.

پاسخ ها

۱ – نشانه ها در تصویر زیر حاکی از آن هستند که مرد در خانه تنها نبوده و مجرم به خانه او آمده است

معما برای افراد باهوش

معما برای افراد باهوش

۲ – وقتی نگهبان در اتاق خود بود، زن شروع به پیاده روی بر روی پل می کند. پس از ۵ دقیقه زن به سمت قلمرو بر میگردد و به اتق نگهبانی می رسد. نگهبان با این تصور که او از خارج از قلمرو آمده است، از وی مدارک شناسایی می خواد. دختر نیز به او می گوید که مدارکی ندارد و نگهلان به او می گوید که برگردد.

۳ – از طریق حباب ها که به سمت بالا و سطح آب حرکت می کنند می شود مسیر سطح آب را پیدا کرد.

۴ – پنجره های تمام طبقات بسته بودند. به همین دلیل زن خودکشی نکرده است بلکه به قتل رسیده است.

۵ – اگر فرد مرده نظر خودکشی کرده است، پس چه کسی دکمه توقف نوار کاست را فشار داده است؟

۶ – این مرد از قبل بلیط یک نفره را برای بازگشت خود رزرو کرده بود.