معما های تصویری جالب (۲)

معما های تصویری جالب (۲)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۳-۲۱
  • در : معما و تست هوش

در قسمت قبل، تعدادی از معما های تصویری جالب را به شما نشان دادیم. در این مطلب نیز ادامه همان معما ها را می خواهیم حل کنیم. همانطور که گفتیم، برای حل این معما ها نیاز به فکر کردن به راه حل های بسیار پیچیده نیست.

معمای شماره ۱

مردی می خواهد از زندان فرار کند و در مقابل او ۳ راه وجود دارد. در یک راه دو سگ عصبانی وجود دارد. در راه دوم یک بمب ساعتی ۵ دقیقه ای و در راه سوم یک نگهبان قرار دارد. کدام راه را برای فرار به مرد پیشنهاد می دهید؟

معمای شماره ۲

معما های تصویری جالب

معما های تصویری جالب

کدام یک از افراد بالا چپ دست است؟

تست
بیشتر بخوانید : تست هوش تصویری جالب (۲)

معمای شماره ۳

 

در یک روز گرم تابستانی، کارآگاه و همکارش به دنبال یک زندانی فراری هستند. با مراجعه به جوانانی که قصد دارند در رودخانه ای عمیق شنا کنند تا خنک شوند، به دنبال نشان هایی از فراری هستند. یکی از جوانان به ساحل مقابل اشاره می کند و می گوید که آن فرد فرد به تازگی از کنار آن ها گذشته و داخل رودخانه پرید و به آن سوی ساحل شنا کرد. او به کارآگاه پیشنهاد می دهد که اگر می خواهد می تواند قایق خود را به آن ها بدهد تا بتوانند به آن سوی رود بروند. اما کارآگاه از قبول آن امتناع کرده و فکر می کند که مظنون یکی از این سه نفر است. کارآگاه چگونه به این نتیجه رسید؟

معمای شماره ۴

در سوپر مارکت یک دزدی اتفاق افتاده است. تصاویری که دوربین های امنیتی در ارتباط با سرقت ضبط کرده اند، به شرح زیر است. (در سه ماه ژانویه، آوریل و ژوئن که تصویر بالا مرتبط با ژانویه است ۲۰۱۷ است) :

آوریل ۲۰۱۷

ژوئن ۲۰۱۷

دزد کدام یک از این چهر نفر هستند؟

.

.

.

.

پاسخ معمای شماره ۱

زندانی باید راه وسط را انتخاب کند. اگر بمب به مدت ۵ دقیقه تنظیم شده باشد، مدت زمان کافی برای فرار از زندان را دارد.

پاسخ معمای شماره ۲

پیشخدمت از دست چپ خود استفاده می کند. پیش خدمت ها معمولا سینی را در دست مخالف خود قرار داده و وسایل و مواد غذایی را با دست اصلی خود بر می دارند.

پاسخ معمای شماره ۳

 

زن باردار دزد است. زیرا او در تصویر ماه ژانویه باردار ۵-۶ ماهه به نظر می رسد و تا ماه ژوئن تغییری نکرده است. بنابراین بارداری او دروغ است و او دزد است.

پاسخ معمای شماره ۴

به دلیل اینکه رودخانه عمیق است، آن فرد نمی توانسته عرض رودخانه را شنا کند و از اول در همان طرف یوده است. بنابراین مظنونین یکی از آن سه نفر است.