نحوه‌ی ساخت حروف انگلیسی با طرح جناقی که منزل شما را شیک می‌سازد!

نحوه‌ی ساخت حروف انگلیسی با طرح جناقی که منزل شما را شیک می‌سازد!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۲۷
  • در : هنر در خانه

حروف انگلیسی با طرح جناقی، نقش بسیار زیادی در تکمیل دکور منزل شما دارند. بخصوص اگر آن را بر روی دیوار گالری آثار هنری خود نصب کنید( درست مانند این مقاله‌ی علم داد). خوشبختانه، درست کردن حروف انگلیسی با طرح جناقی از آن‌چه گمان می‌کردید آسان‌تر است‌. در این مقاله‌ی آموزشی، به شما نحوه‌ی ساخت این حروف انگلیسی با طرح جناقی را آموزش می‌دهیم؛ که به طرز شگفت‌انگیزی در زیباسازی منزل شما اثربخش بوده و نقش و نگار شیک و مدرن منزل شما را دو صد چندان می‌کند. تنها با برخی لوازم معمولی که ممکن است در گوشه و کنار منزل آن‌ها را بیابید؛ می‌توانید یک حرف انگلیسی با طرح جناقی بزرگ خلق کنید!

لوازم مورد نیاز برای ساخت حروف انگلیسی با طرح جناقی

  • روکش چوب گردوی ۲ فوت در ۴ فوت (بصورت آنلاین قابل خریداری‌ست)
  • تخته سه‌لای چوب غان با ابعاد ۲ فوت در ۴ فوت
  • پروژکتور یا پرینتر بزرگ حروف
  • مداد
  • کاتر
  • خط‌کش فلزی
  • تخته شاسی مخصوص برش زنی
  • چسب چوب
  • چند کتاب سنگین
  • مته و سر مته‌ی ۳٫۸ اینچی
  • اره برقی با تیغه‌های قوی و مستحکم
  • یک قطعه سنباده‌ی با کیفیت
  • لوازم مخصوص آویزان نمودن دکورها، از جمله نخ‌های آویزی، حلقه‌های D شکل، پیچ یا میخ

گام اول: بر روی تخته سه‌لا طرح یک حرف را بکشید

در گام اول از ترفند ساخت حروف انگلیسی با طرح جناقی بر روی یک تکه کاغذِ ۶ در ۶، سطح اولیه‌ی یک حرف انگلیسی را بکشید. آن را زیر پروژکتور قرار دهید و با کمک یک مداد، آن را بر روی تخته سه‌لای چوب غان ۱/۴ اینچی بکشید. اگر پروژکتور ندارید، طرح خود را دستی بکشید و حتی می‌توانید این کار را به یک مرکز فتوکپی بسپارید. اگرچه انجام این‌کار با دستگاه‌های بیرون، ممکن است چند هزار تومانی برای شما بصرفد.

گام اول

گام اول

نکته‌ی طلایی

دلتان نمی‌خواهد از طراحی خود استفاده کنید؟ برای ساخت حروف انگلیسی با طرح جناقی، می‌توانید یک حرف انگلیسی آماده از یکی از فروشگاه‌های لوازم دستی بخرید و سپس طرح آن را پیاده کنید‌.

گام دوم: ورقه‌های روکش چوب گردو را ببرید.

با کمک کاتر، خط‌کش فلزی و بر روی تخته شاسی مخصوص برش، روکش‌های چوب گردوی خود را در اندازه‌های ۲ اینچ در ۸ اینچ ببرید. اگر بخواهید یک حرف ۲۰ اینچ در ۱۷ اینچ را طرح ریزی کنید؛ حداقل به ۲۳ ورقه نیاز پیدا خواهید کرد.

گام دوم

گام دوم

گام سوم: آماده‌ی جای‌گذاری ورقه‌های چوب گردو باشید

در این مرحله از آماده‌سازی حروف انگلیسی با طرح جناقی، می‌بایست یک مثلث قائم الزاویه را در مرکز حرف طراحی شده بکشید. این‌کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید طرح شما صاف و درست از آب در می‌آید.

گام سوم

گام سوم

گام چهارم: چسب چوب را بر روی روکش چوب گردو بریزید

بر سطح پشتیِ ورقه‌های چوب گردو، یک لایه‌ی نازک چسب چوب بریزید.

گام چهارم

گام چهارم

نکته‌ی کلیدی

با کمک یک تکه‌ی اضافه از روکش، چسب را بر روی سطح پشتی ورقه‌ی چوب گردو پخش کنید تا مطمئن شوید کاملا صاف و یکدست از آب در می‌آید.

گام پنجم: ورقه‌های چوب گردو را به صورت طرح جناقی بر روی حرف انگلیسی بچسبانید

با کمک مثلث قائم‌الزاویه، اولین ورقه‌ی روکش چوب گردو را بر روی حرف انگلیسی بچسبانید. سپس از همین الگو دنباله‌روی نمایید و سایر ورقه‌ها را نیز با الگوی جناقی بچسبانید.

طرح مدنظر

طرح مدنظر

چسباندن طرح

چسباندن طرح

نکته کلیدی

اگرچه لایه‌ی نازکی از چسب چوب به سرعت می‌چسبد؛ منتهی با قرار دادن چند کتاب سنگین بر روی این روکش‌ها، روند چسبیدن آن را تسهیل نمایید. می‌توانید از چسب نقاشی نیز برای چسباندن دقیق و مناسب گوشه‌های ورقه‌ها استفاده کنید.

گام ششم: سراسر حرف انگلیسی را با این ورقه‌ها پر کنید

برای آن‌که حروف انگلیسی با طرح غان به خوبی از آب دربیایند؛ می‌بایست سراسر حرف انگلیسی را با ورقه‌های چوب گردو پر کنید. حالا اجازه دهید چند ساعت بماند تا چسب به خوبی خشک شود. حالا به گام اول برگردید و دوباره حرف را بر روی تخته سه‌لا بکشید. ( اگر شابلون حرف را از مغازه خریده‌اید که دیگر چه بهتر! نیازی نیست این کار را انجام دهید.)

نمایی از طرح

نمایی از طرح

گام هفتم: سوراخ مرکزی حرف الفبا را ببرید

حالا نوبت خوش درخشیدن مته و سر مته‌ی ۳٫۸ اینچی‌ست تا برای تکمیل حروف انگلیسی با طرح جناقی خود، مرکز آن را خالی کنید‌.

استفاده از مته

استفاده از مته

حالا تیغه‌ی تیز اره را بر روی مرکز این حرف بگذارید و برای به دست آوردن گوشه‌های تیز، آن را بریده و خارج نمایید‌. اگر گوشه‌ی اره را نگاه کنید، سرعت ۱ را مشاهده می‌کنید‌. با قرار دادن اره بر روی ۱، تخته به نرمی بریده خواهد شد.

روش انجام کار

روش انجام کار

گام هشتم: بخش بیرونی حرف را نیز ببرید

با کمک همان اره‌ی برقی و با همان سرعت ۱، به آرامی بخش بیرونی تخته را نیز ببرید.

برش و یک‌دست کردن تخته

برش و یک‌دست کردن تخته

گام نهم: گوشه‌های نامیزان و نامسطح حرف انگلیسی را با کمک سنباده صاف کنید

با کمک سنباده، تمامی سطوح ناصاف را مسطح نمایید. بعلاوه می‌توانید تمامی ردهای اضافه‌ی چسب را نیز با همان سنباده از سطح تخته تمیز کنید.

استفاده از سنباده

استفاده از سنباده

گام دهم: حروف انگلیسی با طرح جناقی خود را بچسبانید

با کمک چسب واکس و یا پلی اورتان، بخش جلویی حرف را به بخش پشتیِ آن بچسبانید. برای انجام این‌کار از دستورالعمل‌های برند تخته‌های چوب نیز بهره بگیرید.

استفاده از چسب

استفاده از چسب

با ساخت حروف انگلیسی با طرح جناقی پیشنهادیِ علم داد، می‌توانید آن را بر روی دیوار آویزان کنید؛ در بخش پشتی قفسه‌های کتاب خود تکیه دهید. حتی می‌توانید با تکیه دادن آن به کتابخانه یا دیوار پشتیِ میز تحریر خود، نمای محشری از زیبایی و خاص بودن را به خود هدیه دهید.

نمای حرف انگلیسی

نمای حرف انگلیسی