حلقه‌ی گل دست‌ساز خود را با حلقه‌ی تناسب اندام بسازید!

حلقه‌ی گل دست‌ساز خود را با حلقه‌ی تناسب اندام بسازید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • در : تزئینات منزل هنر در خانه

این حلقه‌ی گل دست‌ساز زیبا و بزرگ را به دکور منزل خود اضافه کنید؛ تا متوجه شوید چقدر حس فیلم‌های جین آستین را به شما القا می‌کند. حتی اگر به تاریخ و دنیای کلاسیک علاقمند باشید؛ ممکن است شما را به یاد بانوان سرخ‌گونه‌ای که با لباس‌های سلطنتی بر روی یک سن رقص غرق در گل می‌رقصیدند، بیندازد! این حلقه‌ی گل دست‌ساز که با حلقه‌ی لاغری ساخته می‌شود، تنفس تازگی‌بخش بهار در منزل خواهد بود.

لوازم مورد نیاز:

گل‌های خود را آماده کنید

گل‌های خود را آماده کنید

  • حلقه‌ تناسب اندام
  • چسب تفنگی
  • روبان
  • برگ مصنوعی
  • سیم‌چین
  • یک قرقره سیم‌ سبز رنگ
  • گل‌های مصنوعی

گام اول: روبان را دور حلقه بپیچید

کار را از حلقه شروع کنید. حلقه‌های لاغری در اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند؛ اما حتی کوچک‌ترین سایز آن‌ها نیز، درست مانند حلقه‌ی ۲۴ اینچ قطریِ به کار رفته در این مقاله، یک حلقه‌ی گل دست‌ساز بزرگ خلق می‌کنند. با توجه به این‌که اکثر حلقه‌های لاغری از ظاهری رنگارنگ و جالب توجه تشکیل شده‌اند؛ نیاز است سطح آن را با روبان بپوشانیم. یک بخش از حلقه را به عنوان نقطه‌ی شروع برگزینید. سپس به همین شکل روبان را دور حلقه بپیچانید.

روبان را دور حلقه بپیچید

روبان را دور حلقه بپیچید

به ازای هر چند اینچ روبانی که دور حلقه می‌پیچید، از کمی چسب استفاده کنید تا روبان را سر جای‌ خود نگه دارد. این کار به شما کمک می‌کند که سطح بیشتری از روبان را روی حلقه ثابت نگه دارید و همزمان سرعت کار شما را نیز بیشتر می‌کند. از روبانی استفاده کنید که حداقل یک اینچ و نیم پهنا داشته باشد. آن‌قدر به پیچیدن روبان دورِ حلقه ادامه دهید که حلقه‌تان کاملا روبان‌پوش شود. سپس لبه‌ی انتهای روبان را به حلقه بچسبانید.

حلقه‌ی روبان پیچ شده

حلقه‌ی روبان پیچ شده

گام دوم: برگ‌های‌ مصنوعی را دور حلقه بپیچید

برگ مصنوعی خود را انتخاب کرده و آن را با کمک سیم‌چین از انشعاب اصلی جدا کنید.

چیدن ساقه‌ی برگ‌ها

چیدن ساقه‌ی برگ‌ها

برگ مصنوعی را به نحوی دور حلقه بپیچید که حدودا یک سوم تا یک دوم از ابعاد حلقه را در بر بگیرد. با کمک سیم‌های سبز رنگ و پیچیدن آن دور برگ‌های مصنوعی، می‌توانید آن‌ها را سر جای خود نگه دارید. سیم را سریع کوتاه نکنید! بدون آن‌که سیم را قطع کنید، آن را دور حلقه بپیچید تا برگ‌ها را به خوبی به حلقه محکم کند. پس از اتمام کار، می‌توانید دو انتهای سیم را بهم گره بزنید؛ ولی هنوز هم نیازی نیست سیم را ببرید‌.

گام سوم: نوبت چسباندن گل‌های زمینه‌ است!

برگ‌ها به خوبی به حلقه چسبیده‌اند

برگ‌ها به خوبی به حلقه چسبیده‌اند

حلقه‌ی گل دست‌ساز شما شامل گل‌های زمینه‌ای می‌شود که معمولا کوچک‌تر هستند و زمینه‌ی کار را تشکیل می‌دهند‌. گل‌های مصنوعی اصلی، بزرگ‌تر هستند و قرار است در مرکز توجه به حلقه‌ی گل دست‌ساز شما قرار بگیرند. ما اول گل‌های زمینه و کوچک‌تر را به حلقه‌ می‌چسبانیم. گل‌ها را از انشعاب اصلی به نحوی جدا کنید که حدود شش الی هفت اینچ از شاخه به آن متصل مانده باشد.

جدا کردن گل‌‌ها

جدا کردن گل‌‌ها

گل‌های پس‌زمینه را روی برگ‌های مصنوعی قرار دهید؛ به نحوی که برگ‌های مصنوعی آن را در بر گرفته باشند و قابل مشاهده باشند. برگ‌های شما می‌بایست از اطراف گل‌های زمینه به خوبی به چشم بیایند و گل‌ها دقیقا وسط برگ‌ها قرار داشته باشند. از تناژ رنگی برای گل‌های پس‌زمینه‌ی خود استفاده کنید، که عمقِ رنگ حلقه‌ی گل را تکمیل می‌کند. در دو سوی حلقه، کاری کنید که غنچه‌ی گل‌ها مقابل هم‌دیگر قرار بگیرد و جوری آن‌ها را نچینید که غنچه‌ی همه‌ی گل‌ها رو به یک سو باشند.

نحوه‌ی چینش گل‌های زمینه‌

نحوه‌ی چینش گل‌های زمینه‌

سیمی که نبریده بودید را به خاطر دارید؟ حالا نوبت هنرنمایی سیم شماست، تا آن را دور گل‌ها بپیچید و آن‌ها را سر جای خود محکم کنید‌. هر وقت کارتان تمام شد، سیم را ببرید و آن را دور حلقه گره بزنید.

نمایی نزدیک‌تر از گل‌ها

نمایی نزدیک‌تر از گل‌ها

گام چهارم: حالا نوبت اتصال گل‌های مصنوعی اصلی‌ست

نحوه‌‌ی برش شاخه‌ی گل

نحوه‌‌ی برش شاخه‌ی گل

با اتصال گل‌های درشت‌تر می‌توانید تعادل رنگی مطلوبی با گل‌های پس‌زمینه ایجاد کنید. برای اتصال این گل‌ها نباید از سیم استفاده کنید؛ چرا که درست مانند گل‌های پس‌زمینه غنچه‌ها را می‌چرخاند. گل‌های درشت و اصلی شما می‌بایست کاملا روی حلقه‌ی گل دست‌ساز شما، به چشم بیایند و مرکز توجه قرار بگیرند. پس نیاز است غنچه‌ی آن‌ها رو به بیرون باشند. بنابراین نباید شاخه‌ای به غنچه وصل باشد و دقت کنید که شاخه‌ی گل را کاملا با سیم‌چین ببرید.

روش قرار دادن گل‌های اصلی بر روی حلقه

روش قرار دادن گل‌های اصلی بر روی حلقه

غنچه‌های گل را در حالی‌که رو به جلو قرار دارند، با چسب تفنگی به حلقه بچسبانید‌. توجه کنید که غنچه‌ها می‌بایست درست در مرکز شکوفه‌های زیرین و برگ‌های مصنوعی قرار بگیرند.

گام پنجم: سوی دیگر حلقه را نیز گل‌باران کنید!

اتصال گل‌ها باید به این شکل صورت گیرد

اتصال گل‌ها باید به این شکل صورت گیرد

حلقه‌ی گل دست‌ساز شما هنوز کامل نشده است؛ چرا که هنوز سویِ دیگر حلقه‌ی شما هیچ گلی ندارد! به جای این‌که حلقه‌ی گل دست‌ساز خود را از گل‌های بسیار شلوغ کنید، تنها چند برگ مصنوعی و گل‌های ریز برای تزئین سوی دیگر حلقه استفاده کنید. سپس با کمک سیم‌های سبز رنگ آن‌ها را سر جای خود محکم کنید.

گام ششم: یک حلقه‌ی کوچک برای آویزان کردن حلقه گره بزنید

اول تصمیم بگیرید که قصد دارید چه بخشی از حلقه‌ی گل دست‌سازتان، بخش بالایی آن را تشکیل دهد. سپس با کمک روبان، یک گره کوچک را برای آویزان کردن حلقه‌ی گل ایجاد کنید.

به این شکل با روبان یک حلقه بسازید

به این شکل با روبان یک حلقه بسازید

این حلقه‌ی گل دست‌ساز و جذاب، نمای محشری برای ورودی منزل ایجاد می‌کند. اما اگر آن را در حیاط، بر روی درخت محبوب‌تان، دیوار یا پرچین آویزان کنید، نمای بانشاط و سرزنده‌ی بهتری به آن خواهد بخشید. علاوه بر این، حلقه‌ی گل دست‌ساز شما زمینه‌ی عالی و بی‌نظیری برای عکس‌هایتان ایجاد می‌کند. البته که جین آستین هم حسابی به شما افتخار خواهد کرد!