بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا برای خانه شما

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا برای خانه شما

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۷-۰۳
  • در : تزئینات منزل

زندگی در یک ساختمان مدرن و کارآمد از نظر انرژی می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. یکی از این عوارض جانبی جریان کمتر هوا است. کمبود جریان هوا باعث می شود که آلودگی هوای داخل ساختمان افزایش یافته و باعث مشکلات سلامتی مانند آسم یا سندرم ساختمان بیمار شود.

در حقیقت ، مبلمان مدرن ، مصالح ساختمانی مصنوعی و حتی فرش شما ممکن است بیش از حد انتظار مواد شیمیایی را حمل کنند. این مواد شیمیایی می توانند تا ۹۰ درصد آلودگی هوای داخل ساختمان را تشکیل دهند.

گیاهان برای نجات

در سال ۱۹۸۹ ، ناسا کشف کرد که گیاهان آپارتمانی می توانند سموم مضر را از هوا جذب کنند ، به ویژه در فضاهای بسته با جریان هوای کمی. این مطالعه مبنای مطالعات جدیدتری در مورد گیاهان داخلی و توانایی های آنها در تمیز کردن هوا بوده است. در حالی که گیاهان قدرت اسب کمتری نسبت به دستگاه های تصفیه هوا دارند ، طبیعی تر ، مقرون به صرفه تر و درمانی تر هستند.

گیاهان همچنین شناخته شده است:

  • افزایش روحیه و بهره وری
  • افزایش تمرکز و حافظه
  • کاهش استرس و خستگی

ناسا دو یا سه گیاه را در گلدان های ۸ تا ۱۰ اینچی برای هر ۱۰۰ فوت مربع توصیه می کند. برخی از گیاهان در حذف برخی مواد شیمیایی بهتر از بقیه هستند. مواد شیمیایی خانگی از اشیاء و موادی مانند:

  • فرش
  • چسب
  • کوره ها
  • محلول های تمیز کردن
  • مواد مصنوعی مانند پلاستیک ، الیاف و لاستیک

وقتی انواع گیاهان را در یک اتاق قرار دهید ، بیشترین سود را خواهید برد.

نکات ایمنی قبل از خرید گیاه

اگر حیوانات خانگی مانند گربه و سگ دارید ، ممکن است بخواهید در گیاهان تصفیه کننده هوا تجدید نظر کنید. بسیاری از این گیاهان می توانند برای آنها سمی باشند. از کارکنان گلخانه محلی خود در مورد گزینه های ایمن برای حیوانات خانگی و آلرژی استفاده کنید. همچنین می توانید در صفحه گیاهان سمی و غیر سمی ASPCA گیاهان سمی را برای حیوانات جستجو کنید.

افزایش گیاهان همچنین می تواند بر رطوبت تأثیر بگذارد و رشد کپک را افزایش دهد. شما می توانید با رها کردن آب در یک تابه یا یک سینی ، خارج کردن مرتب آب اضافی و استفاده از کاشت های زیر آبیاری از این امر جلوگیری کنید. پوشاندن بالای خاک با خزه اسپانیایی یا شن آکواریومی نیز باعث از بین رفتن کپک می شود.

گیاهانی که مراقبت از آنها آسان است

برای افرادی که می خواهند ابتدا انگشت شست سبز خود را امتحان کنند ، این گیاهان ممکن است برای شما مناسب باشد. در حالی که نیازی به مراقبت روزانه ندارند ، اما اگر ماهانه یک بار بارور شوند ، بیشتر آنها بهتر رشد می کنند.

گیاهان عنکبوتی (Chlorophytum comosum)

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان عنکبوتی که به گیاهان هوا نیز معروف هستند ، به سرعت رشد می کنند و در سبدهای آویزان ، به ویژه در فضای کار شما ، عالی به نظر می رسند. حتی گاهی اوقات شکوفه های سفید دوست داشتنی تولید می کنند.

گیاهان عنکبوتی دارای بیش از ۲۰۰ گونه هستند و بسیاری از آنها می توانند کمی در فراموشی ما زنده بمانند.

مراقبت از گیاهان: گیاهان عنکبوتی خود را دو تا سه بار در هفته آبیاری کنید.

غیر سمی: برای کودکان یا حیواناتی که دوست دارند با وسایل تاب دار بازی کنند ، این گیاه بی خطر است.

دراسانا یا درخت اژدها (Dracaenas)

Dracaenas رویای شست سبز تازه کار است. این گروه بزرگ از گیاهان آپارتمانی در همه اشکال ، اندازه ها و رنگ ها وجود دارد. از گیاه بلند ذرت ، که دارای علائم جالب است ، یا گیاه رنگین کمان ، که به رنگ بنفش روشن است ، انتخاب کنید.

مراقبت از گیاه: خاک را مرطوب نگه دارید اما نه زیاد ، زیرا آب زیاد بوسه مرگ برای این گیاه است.

سمی برای حیوانات: گربه یا سگ شما ممکن است در صورت خوردن دراکینا استفراغ کند ، بزاق بیشتری ترشح کند یا مردمک چشم متسع شود.

پوتوس طلایی (Epipremnum aureum)

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

این گیاه که به پیچک شیطان نیز معروف است ، ممکن است به همان اندازه نزدیک باشد که گیاهان می توانند به فنا ناپذیر برسند. در شرایط مختلف شکوفا می شود و طول آن تا ۸ فوت می رسد. همچنین یکی از مؤثرترین تصفیه کننده های هوای داخل خانه برای از بین بردن سموم رایج محسوب می شود.

مراقبت از گیاه: وقتی خاک خشک شد آبیاری کنید. هنگامی که گیاه خیلی بزرگ شد می توانید تاندون ها را کوتاه کنید.

سمی برای حیوانات: این گیاه را برای گربه ها و سگها دور از دسترس قرار دهید.

نخل پروانه (Chrysalidocarpus lutescens)

این گیاه کوچک ماداگاسکار در خارج از خانه راحت تر رشد می کند. اما اگر فضایی با نور فیلتر درخشان دارید ، برگهای قوس دار آن به زیبایی اتاق اضافه می کند.

مراقبت از گیاه: این گیاه تشنه در طول رشد به آب زیادی نیاز دارد ، اما در زمستان کمتر.

غیر سمی: این گیاهان بلند و برگ های آنها برای سگ و گربه غیر سمی هستند.

گل داودی (Chrysanthemum morifolium)

گلهای داودی گلدار برای تصفیه هوا در بالاترین رتبه قرار دارند. نشان داده شده است که آنها سموم رایج و همچنین آمونیاک را از بین می برند.

با یک گلدان تازه از خود پذیرایی کنید ، زیرا این گل فقط حدود شش هفته شکوفا می شود. یا می توانید در بهار هنگامی که رشد جدیدی ظاهر می شود ، دوباره گلدان را بارور کنید. اما بدون گل ، هوا را تصفیه نمی کند. اگر نمی خواهید منتظر بمانید ، ممکن است بخواهید فقط یک قابلمه جدید تهیه کنید.

مراقبت از گیاه: رطوبت خاک را یک روز در میان بررسی کنید و آن را مرطوب نگه دارید.

سمی برای حیوانات: اگرچه نام دوستانه ای دارد ، اما برای سگ و گربه سمی هستند.

گیاهانی که نیاز به کمی مراقبت بیشتر دارند

گیاهان تصفیه کننده هوا برای افرادی که می خواهند زمان بیشتری را با گیاه خود بگذرانند ایده آل است. همه آنها یک بار در ماه نیاز به کود دارند و همچنین مراقبت های بیشتری مانند مه پاش یا گلدهی لازم است.

نخل بامبو (Chamaedorea seifrizii)

این گیاه محکم به دلیل ظرافت و ارتفاع آسان شهرت دارد. نور خورشید روشن اما مستقیم را دوست ندارد و در مورد مراقبت از آن ترجیح می دهد. نخل های بامبو همچنین مقدار قابل توجهی رطوبت را به هوا منتقل می کنند و در ماه های خشک زمستان از آن استفاده می شود.

مراقبت از گیاه: خاک را مرطوب نگه دارید. نخل های بامبو را در جایی که هوا آزادانه گردش می کند قرار دهید و گهگاه برای جلوگیری از کنه عنکبوت غبارآلود کنید.

غیر سمی: نخل بامبو را می توان در خانه ای با حیوانات خانگی نگهداری کرد.

پیچک انگلیسی (Hedera helix)

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

این گیاه کوهنوردی همیشه سبز با شرایط داخلی سازگار است. انواع مختلف موقعیت های مختلف نور را ترجیح می دهند ، از نور روشن غیر مستقیم تا فضاهای کم نور. این به ویژه در حال رشد از یک سبد آویزان یا اطراف طاقچه شما به نظر می رسد.

مراقبت از گیاه: در طول رشد ، سخاوتمندانه آبیاری کنید ، اما در زمستان از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.

سمی برای حیوانات و انسانها: اگرچه پیچک انگلیسی تقریباً در همه جا رشد می کند ، اما مشاهده شده است که هنگام خوردن توسط سگ ، حیوانات مزرعه و انسان مشکل ایجاد می کند. مواد شیمیایی موجود در عصاره نیز می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی شدید در انسان ، به ویژه افرادی که دارای پوست حساس هستند ، شود.

فیکوس (Ficus elastic)

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

فیکوس ها درختان همیشه سبز هند هستند. ریشه آنها به سمت بالا رشد می کند و اغلب در اطراف تنه گیاه پیچیده می شوند و شکل های جالبی را ایجاد می کنند. این گیاهان عاشق نور روشن ، فیلتر شده و کمی توجه هر از گاهی هستند.

مراقبت از گیاهان: آبیاری متوسط برای مرطوب نگه داشتن خاک ، به ویژه در زمستان. برگها را هرس کرده و پاک کنید تا زیبا به نظر برسند.

سمی برای حیوانات: فیکوس برای سگ و گربه سمی هستند.

نخشید (Aglaonema)

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

این گیاهان چند ساله همیشه بومی جنگل های گرمسیری آسیا هستند. این گیاهان زیبا علاوه بر ظاهر طرح دار و رنگارنگ ، می توانند بسیاری از سموم رایج را دفع کنند. اما مراقبت از این گیاهان ممکن است نیاز به توجه بیشتری داشته باشد.

مراقبت از گیاه: آبیاری متوسط و اجازه دهید تا کمپوست قبل از آبیاری تقریبا خشک شود. گیاهان سبز چینی مانند رطوبت زیاد ، کمی غبار منظم و هر چند سال یکبار تغییر رنگ می دهند.

سمی برای حیوانات: گیاهان همیشه سبز چینی برای سگ ها سمی هستند.

گل چمچه ای (Spathiphyllum)

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان تصفیه کننده هوا

در دهه ۸۰ میلادی، ناسا و Associated Landscape Contractors of America کشف کردند که نیلوفرهای صلح یکی از سه گیاه برتر برای از بین بردن سموم معمولی خانگی ، حتی آمونیاک است.

مراقبت از گیاه: خاک را کمی مرطوب نگه دارید. نیلوفرهای صلح جو در بیشتر شرایط نوری رشد می کنند ، اما نور کم می تواند از شکوفه دادن گل جلوگیری کند.

برای حیوانات و انسانها سمی است: علیرغم نام آرامش بخش ، این گیاه زیبا برای گربه ها ، سگها و کودکان سمی است. بهتر است این گیاه را به عنوان یک گیاه زینتی نگه دارید زیرا می تواند باعث سوزش ، تورم و سوزش پوست در بزرگسالان شود.

راههای بیشتر برای تصفیه هوای خانه

علاوه بر گیاهان آپارتمانی ، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید هوای خانه خود را تصفیه کنید:

  • با جاروبرقی و تمیز کردن سطوح خود را تمیز نگه دارید.
  • از پاک کننده های مصنوعی یا خوشبو کننده هوا خودداری کنید.
  • رطوبت هوا را کاهش دهید.
  • تهویه را افزایش دهید.

در حقیقت ، برخی از مطالعات از فیلترهای هوا در ترکیب با گیاهان استفاده کردند. بنابراین اگر در کاشت تازه کار هستید یا فضای کافی ندارید ، خرید فیلتر هوا یک قدم آسان برای تمیز کردن هوا است.