زندگی نامه تیلور سویفت (Taylor Swift)

زندگی نامه تیلور سویفت (Taylor Swift)

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۱-۱۴
  • در : بیوگرافی خواننده ها

تیلور سویفت (Taylor Swift)، خواننده و ترانه سرا مشهوری است که برنده جایزه گرمی شده است و در سال ۲۰۰۶ در دنیای موسیقی کانتری (Country Music) سر و صدا کرد و به یکی از برترین هنرمند های موسیقی تبدیل شد.

تیلور سویفت کیست؟

تیلور از ۱۶ سالگی به عنوان خواننده موسیقی کانتری شهرت یافت. موفقیت های اولیه مانند Love Story و You Belong With Me مورد توجه طرفداران کانتری و پاپ قرار گرفت. تیلور با آلبوم استودیویی خود به نام ۱۹۸۹ در سال ۲۰۱۴ که با تک آهنگ های Shake it Off و Blank Space همراه بود، جایزه گرمی بهترین آلبوم سال و بهترین آهنگ آلبومی پاپ را برنده شد. آلبوم های بعدی او از جمله Lover نیز به موفقیت های تجاری بی نظیری دست یافتند.

اوایل زندگی

تیلور سوئیفت در ۱۳ دسامیر ۱۹۸۹ در ریدینگ، پنسیلوانیا به دنیا آمد. تیلور سال های ابتدایی زندگی خود را در مزرعه خانواده اش در نزدیکی وایومیسینگ گذراند. مادربزرگ او یک خواننده حرفه ای اپرا بود و تیلور خیلی زود راه موسیقی او را دنبال کرد. در سن ۱۰ سالگی، تیلور در مراسم های مختلفی از جمله نمایگاه ها و مسابقات آواز می خواند. در سن ۱۱ سالگی The Star-Spangled Banner را خواند و از ۱۲ سالگی شروع به نوشتن آهنگ های خود و یادگیری گیتار کرد.

سوئیفت برای ادامه کار موسیقی خود اغلب از شهر نشویل واقع در ایالت تنسی، پایتخت موسیقی کانتری بازدید می کرد. در آنجا او به طور مشترک آهنگ می نوشت و سعی کرد یک قرارداد ضبط کند.

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه جاستین بیبر

کودکی تیلور سویفت taylor swift

موسیقی کانتری

یک اجرای عالی در کافه Bluebird در نشویل به تیلور کمک کرد تا Bif Machine Records قرارداد ببندد. او اولین تک آهنگ خود را با نام Tim McGraw در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد و این آهنگ در ۱۰ آهنگ برتر کانتری قرار گرفت. این هنرمند همچنین در اکتبر همان سال اولین آلبوم خود که نام خودش را بر روی آن گذاشته بود منتشر کرد که بیش از ۵ میلیون نسخه فروخت. بعد از آن تک آهنگ های معروف تری را منتشر کرد. از جمله Our Song که تبدیل به آهنگ شماره یک موسیقی کانتری شد. Teardrops on My Guitar، Picture to Burn و Should Have Said No نیز آهنگ های موفقی بودند.

تیلور همچنین برای اولین آلبوم خود تحسین منتقدین را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۷ جایزه Horizon را از انجمن موسیقی کشور (CMA) و جایزه آکادمی موسیقی کشور (ACM) را برای بهترین آواز خوان زن جدید دریافت کرد.

آلبوم Fearless

در سال ۲۰۰۸، تیلور سویفت نامزد دریافت جایزه گرمی در گروه بهترین هنرمند جدید شد و افتخارات دیگری از جمله جایزه خواننده زن سال ACMرا از آن خود کرد. تقریبا در همین زمان، تیلور آلبوم بعدی خود به نام Fearless را منتشر کرد که در رتبه های برتر موسیقی پاپ قرار گرفت و به مدت ۱۱ هفته در آن جا ماند. تا پایان سال، تیلور سویفت به پرفروش ترین هنرمند کشور در سال ۲۰۰۸ شد. در سال ۲۰۱۰، به جوانترین هنرمندی تبدیل شد که برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم برای آلبوم Fearless سال شد.

آلبوم های Speak Now و Red

در سال ۲۰۱۰ تیلور آلبوم جدید خود به نام Speak Out را منتشر کرد که شامل آهنگ های محبوب Ours، Mean و Sparks Fly بود. این آلبوم با موفقیت همراه بود و در جایگاه اول Billboard 200 قرار گرفت و در هفته اول بیش از ۱ میلیون نسخه فروش کرد. درس ال ۲۰۱۲ آلبوم Red را بیرون داد که شامل تک آهنگ We Are Never Ever Getting Back With Together بود و همچنین در هفته اول خود ۱ میلیون نسخه فروش کرد.

تلاش های بشر دوستانه

تیلور سویفت در سال ۲۰۱۲ در رده پردرآمدترین افراد مشهور زیر ۳۰ سال مجله فوربس قرار گرفت و جاستین بیبر، ریحانا و لیدی گاگا را با درآمد ۵۷ میلیون دلار شکست داد. سال بعد، این خواننده بخشی از ثروت خود (بودجه ۴ میلیون دلاری) را صرف تأسیس مرکز آموزش تیلور سویفت در تالار مشاهیر موسیقی کانتری در نشویل برای کمک به دیگران کرد. این مرکز به سه کلاس، یک آزمایشگاه یادگیری و یک فضای اختصاص داده شده به نمایشگاه برای کودکان افتتاح شد. وی در مصاحبه ای با CMT Hot 20 Countdown توضیح داد که “آموزش موسیقی واقعا بخش مهمی از زندگی من است. وقتی شروع به کشف و نوشتن آهنگ های خودم و یادگیری گیتار کردم، زندگی من کاملا تغییر کرد و لزوما همه آن ها را نمی توان در مدرسه آموزش داد زیرا وقت کافی به آن اختصاص نمی یابد.”

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه Selena Gomez

آلبوم ۱۹۸۹ و برنده شدن جایزه گرمی

در اکتبر سال ۲۰۱۴ او تیلور آلبوم ۱۹۸۹ را منتشر کرد. آهنگ Shake it Off از این آلبوم به یکی از جذاب ترین آهنگ های سال تبدیل شد. این آلبوم بیش از ۱٫۲ میلیون نسخه فروش کرد و باعث شد تیلور سویفت به اولین هنرمندی تبدیل شود که در هفته اول ببیش از یک میلیون فروش داشته است.

سویفت با آهنگ Bad Blood که کندریک لامار نیز در آن حضور دارد، با شخصیت عمومی خود بازی کرد. در ویدئوی این آهنگ که اولین بار در جوایز موسیقی بیلبورد ۲۰۱۵ به نمایش درآمد، او به عنوان یک شخصیت سخت گیر و برزخ به نام فاجعه ظاهر می شود. سویف افراد مشهور دیگری را برای حضور در این ویدیو دعوت کرد. از جمله کارلی کلوس، سیندی کرافورد و لنا دانهام.

در فوریه ۲۰۱۶، تیلور با آهنگ دیگری از آلبوم ۱۹۸۹ به نام Out of The Woods در پنجاه و هشتمین دوره جوایز سالانه گرمی شرکت کرد. در این دوره او جایزه بهترین موزیک ویدیو و بهترین آلبوم پاپ را دریافت کرد. تیلور برنده جایزه دیگری برای عنوان آلبوم سال شد و به عنوان اولین زنی شناخته شد که در تاریخ دوبار این جایزه را برنده می شود.

تیلور سویفت taylor swift

مشکلات با کیتی پری

تیلور و کیتی که هر دو قبلا با جان مایر در رابطه بودند، به دوستی خود پایان داده اند. گفته می شود کیتی پری قصد داشته است تا چند نفر از گروه رقصندگان تیلور را برای خود جذب کند. درگیری او با کیتی پری بر سر موسیقی Bad Blood بود. سویفت در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه با رولینگ استون گفت “برای سال ها من هیچ وقت مطمئن نبودم که با او دوست هستم یا نه. او در هنگام اهدای جوایز بالا آمد، به من چیزی گفت و دور شد. آیا او دوست من است یا فقط سخت ترین توهین زندگی ام را انجام داده است؟”

وی ادامه داد: “او کار بسیار وحشتناکی را انجام داد. انگار دشمنان سرسختی هستیم و این به خاطر یک پسر هم نبود بلکه مربوط به تجارت بود. او اساسا سعی می کرد تور خوانندگی من را مختل کند. او سعی کرد گروهی از افراد من را به استخدام خودش دربیاورد. باور نمی کنید که من چقدر از درگیری و حاشیه متنفرم. بنابراین حالا مجبورم از او اجتناب کنم.”

آلبوم Reputation

در اواخر آگوست ۲۰۱۷، تیلور سویفت با استفاده از تصویر یک مار فاش کرد که ششمین آلبوم استودیویی خود با نام Reputation را در ماه نوامبر منتشر خواهد کرد. تصویر مار اشاره ای به این است که کیم کارداشیان در سال ۲۰۱۶ تیلور را در توییت خود “مار” خواند. این اتفاق پس از آن رخ داد که تیلور درخواست کارداشیان برای استفاده از نامش را در آهنگ Famous رد کرد.

این آلبوم در طی ۴ روز اول خود بیش در ایالات متحده، بیش از ۱ میلیون نسخه به فروش رسید و توانست به عنوان پرفروش ترین آلبوم سال ۲۰۱۷ ثبت شود.

آلبوم Lover

در ۲۶ آوریل ۲۰۱۹، تیلور آهنگ !ME را به همراه برندون اوری در کنسرت دیسکو Panic خواند. این اولین آهنگ از هفتمین آلبوم استودیویی او به نام Lover است.در ماه نوامبر تیلور ادعا کرد که ۶ جایزه بزرگ در جوایز موسیقی آمریکا کسب کرده است. از جمله هنرمند سال و افتخارات هنرمند دهه. چند هفته بعد گزارش شد که Lover تنها آلبومی است که درس ال ۲۰۱۹ در ایالات متحده ۱ میلیون نسخه فروخته است.

زندگی شخصی

در سال ۲۰۰۸، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه تیلور با جو جناس از گروه موسیقی محبوب The Jonas Brothers قرار می گذارد. نه جو و نه تیلور رابطه را تایید نکردند. تیلور در MTV Video 2008 گفت: “او یک پسر شگفت انگیز است و هر کسی که با او قرار می گذارد خوش شانس خواهد بود.” رابطه آن ها هرچه بود، به نظر می رسید با منتشر شدن Fearless کمرنگ شد. گفته می شود آهنگ Forever & Always در مورد جوناس است.

سپس سویفت با تیلور لاوتنر، یکی از ستاره های حماسه موفق گرگ و میش، رابطه عاشقانه برقرار کرد. گفته می شود این زوج هنگام فیلمبرداری اولین نمایش روز ولنتاین در صفحه بزرگ سویفت که به سینما ها آمد، با هم آشنا شدند. متاسفانه رابطه این زوج خیلی طول نکشید و در اواخر سال ۲۰۰۹ از هم جدا شدند.

از آنجا، تیلور با کوری مونتیت و جیک جیلنهال ستاره Glee ارتباط داشت و در سال ۲۰۱۲ با کانور کندی، پسر رابرت اف کندی جونیور، رابطه داشت، اما این رابطه در سال ۲۰۱۳ پایان یافت. در سال ۲۰۱۵، تیلور با کالوین هریس، تهیه کننده موسیقی، دی جی و خواننده دیدار کرد، هرچند گفته می شود این دو در ژوئن ۲۰۱۶ از هم جدا شدند. بعد از آن تیلور با تام هیدلستون بازیگر رابطه برقرار کرد اما پس از سه ماه از هم جدا شدند.