زندگی نامه نیمار دا سیلوا

زندگی نامه نیمار دا سیلوا

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۰-۰۹
  • در : بیوگرافی ورزشکاران

نیمار (Neymar)، اعجوبه فوتبال برزیل که در تیم ملی این کشور و همچنین در تیم های بارسلونا و پاری سن ژرمن بازی کرده است. او عناوین و قهرمانی های زیادی از جمله قهرمانی در المپیک و لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد.

نیمار کیست؟

نیمار به دلیل توانایی ها و استعداد چشمگیرش در فوتبال، توجه ها را به خود در سنین پایین جلب کرد. او در نوجوانی به عنوان ستاره باشگاه سانتوس ظاهر شد و چهار جایزه بازیکن سال را برنده و در عین حال به یکی از محبوب ترین چهره های عمومی برزیل تبدیل شد. نیمار به اروپا جهش کرد تا به باشگاه پرآوازه بارسلونا برای شروع فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ بپیوندد. پس از هدایت تیم ملی برزیل به قهرمانی در المپیک ۲۰۱۶، او به باشگاه پاری سن ژرمن پیوست.

اوایل زندگی

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور، در ۵ فوریه ۱۹۹۲ در Mogi das vruzes، سائو پائولو، برزیل متولد شد. او پسر یک فوتبالیست حرفه ای سابق است که راه پدرش را ادامه داد. او در سال ۱۹۹۹ به باشگاه جوانان Portugesa Santisa پیوست و در طی چند سال یکی از محبوب ترین استعداد های جوان کشورش بود.

زندگی نامه نیمار دا سیلوا

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه لیونل مسی

ستاره در حال ظهور

نیمار از ۱۱ سالگی به تیم جوانان باشگاه سانتوس پیوست. اخبار توانایی های او در اروپا پخش شد و به او این فرصت داده شد تا در سن ۱۴ سالگی با رئال مادرید C.F پیشرفت خود را ادامه دهد اما گزارش شده که تیم سانتوس نیمار را متقاعد کرده است که با یک پاداش بزرگ در تیم بماند.

نیمار در سال ۲۰۰۹ اولین بازی بزرگسالان خود را برای تیم سانتوس انجام داد و جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ را از آن خود کرد. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک ستاره تمام عیار ظاهر شد و به سانتوس کمک کرد تا در مسابقات لیگ و Copa do Brazil به مقام قهرمانی برسد. در آن فصل او اولین حضور خود در تیم ملی بزرگسالان را انجام داد. او همچنین چهار جایزه با عناوین مختلف برای بهترین بازیکن جوان سال دریافت کرده است.

در سال ۲۰۱۱ این مهاجم پر زرق و برق سانتوس را به اولین قهرمانی خود در Copa Libertadores رساند. با این حال، شهرت او با حاشیه هایی نیز همراه بوده است. او به دلیل عملکردش در جریان باخت برزیل در یک چهارم نهایی تورنمت کوپا آمریکا ۲۰۱۱ مورد انتقاد قرار گرفت و در رسانه ها به دلیل اینکه بدون ازدواج صاحب فرزند شده بود، مورد انتقاد قرار گرفت.

neymar در بیستمین سالگر تولد خود در سال ۲۰۱۲، صدمین گل حرفه ای خود را به ثمر رساند. اگرچه سانتوس سومین قهرمانی خود در لیگ برزیل را به دست آورد اما با از دست دادن طلای مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۱۲ برزیل، ستاره جوان مورد انتقاد قرار گرفت.

از سانتوس به بارسلونا

در ماه می ۲۰۱۳، نیمار اعلام کرد که قصد دارد برای باشگاه بارسلونا، یکی از پر افتخار ترین باشگاه های جهان که بازیکنان مطرحی چون لیونل مسی و چندین نفر از اعضای تیم ملی اسپانیا در آن بازی می کردند، به اروپا رفته و در آن جا توپ بزند.

در مدت کوتاهی پس از این اتفاق، نیمار با رساندن تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۳، توانست نظر برخی از منتقدان خود را برگرداند و آمادگی خود را برای بازی های بین المللی نشان داد.

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه رونالدینیو

زندگی نامه نیمار دا سیلوا

مصدومیت در جام جهانی ۲۰۱۴

نیمار در جام جهانی ۲۰۱۴ خوش درخشید اما او قبل از رسیدن به نیمه نهایی و فینال بازماند. در تاریخ ۴ جولای ۲۰۱۴، نیمار در مرحله یک چهارم نهایی خود مقابل تیم کلمبیا به شدت از ناحیه کمر مصدوم شد. به طوری که او را با برانکارد و در حالی که اشک میریخت، از زمین فوتبال بیرون بردند. این مصدومیت بر اثر خطای خوان زونیگا، بازیکن تیم کلمبیا صورت گرفت. با کنار رفتن ستاره بریزیلی، تیم برزیل در کسب عنوان قهرمانی جام جهانی ناکام ماند و در دیدار نیمه نهایی خود رد مقابل آلمان، با کسب نتیجه ۷-۱ به طرز بدی باختند.

ادامه موفقیت ها در بارسلونا

او در طول فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ ، ۳۹ گل به ثمر رساند و به باشگاه کمک کرد تا با کسب عناوین قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حدفی اسپانیا، بارسلونا یک سه گانه را به نام خود ثبت کند. یک هفته بعد از قهرمانی بارسلونا در لالیگا، او با زدن یک گل در وقت اضافه، این باشگاه را در مسابقات Copa Del Rey اسپانیا به قهرمانی رساند.

المپیک ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸

نیمار با وجود درخشش های فردی هنوز با این سوال مواجه بود که آیا می تواند هم تیمی های خود را در صحنه بین المللی به افتخار برساند یا خیر. او از مسابقات کوپا آمریکای ۲۰۱۵ محروم شد. سال بعد، او در مسابقات المپیم تابستانی ۲۰۱۶ ریو حضور یافت. او عملکرد خوبی در این مسابقات داشت و با زدن چند گل مؤثر، همراه با هم تیمی های خود برزیل را برای اولین بار قهرمان المپیک های تابستانی کرد و مدال طلا را کسب کردند.

بریزیلی ها در جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر با انتظارات زیادی رو به رو شدند، اما در این دوره نیز نتوانستند به مقام قهرمانی نائل شوند و در مرحله یک چهارم نهایی با خات ۲ بر ۱ مقابل بلژیک متوقف شدند.

زندگی نامه نیمار دا سیلوا

پاری سن ژرمن

پس از یک انتقال جنجالی، نیمار در آگوست ۲۰۱۷ بازی در پاری سن ژرمن را آغاز کرد. دوران مسئولیت او در این باشگاه شروع امیدوار کننده ای داشت. پس از ۳۰ بازی پای او دچار شکستگی شد که منجر به پایان آن فصل برای او شد. نیمار سپس در فصل بعد از ناحیه پا دچار آسیب دیگری شد اما اینبار به موقع بهبود یافت تا به باشگاهش در کسب عنوان قهرمانی لیگ کمک کند.

او به دلیل رفتار هایش در فصل دوم حضور در PSG مورد انتقاد قرار گرفت. وی پس از باخت در سری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در مقابل منچستر در ماه مارس، از مقامات به دلیل محروم کردن او از سه بازی آینده لیگ قهرمانان انتقاد کرد. ماه بعد و بعد از یک باخت دیگر، وی با هواداری که به بازیکنان PSG توهین می کرد، درگیر شد.

اتهام به تجاوز جنسی

در اواخر ماه می، زمانی که نیمار در برزیل در حال آماده سازی برای مسابقات کوپا آمریکا بود، یک مدل بریزیلی این ستاره فوتبال را به دلیل آزار و اذیت و تجاوز به او یکی از هتل های پاریس، متهم کرد. نیمار با اعلام بی گناهی خود، یک سری پیام و عکس های خصوصی که بین این دو رد و بدل شده است را منتشر کرد تا نشان دد رابطه توافقی است. پلیس سائوپائولو پس از تحقیقات اولیه به این نتیجه رسید که نیمار مجرم نیست.

پسر نیمار

نیمار و نامزد سابقش، کارولینا دانتاس، در آگوست ۲۰۱۱ صاحب پسری شدند که او را دیوید لوکا نامیدند. وی به دلیل اینکه بدون ازدواج صاحب فرزند شده بود، مورد انتقاد رسانه های برزیلی قرار گرفت.