زندگی نامه Selena Gomez

زندگی نامه Selena Gomez

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۱۱-۱۵
  • در : بیوگرافی خواننده ها

سلنا گومز (Selena Gomez)، خواننده، هنرپیشه و ترانه نویس آمریکایی است. وی یکی از مشهورترنی و محبوب ترین خوانندگان موسیقی پاپ است که از آهنگ های او می توان به Slow Down، Stars Dance و Undercover اشاره کرد.

سلنا گومز کیست؟

سلنا گومز، متولد ۲۲ ژولای ۱۹۹۲ در گرند پریری تگزاس است. کار نمایشی خود را با بازی در برنامه ایبرای کودکان به نام Barney and Friends شروع کرد. در سال ۲۰۰۷ وی به عنوان رهبر Wizards of Waverly Place انتخاب شد و در سال ۲۰۰۹ آلبوم موسیقی Kiss & Tell را منتشر کرد. از دیگر پروژه های این سال ها می توان به فیلم Spring Breakers در سال ۲۰۱۳، آلبوم Revival در سال ۲۰۱۵ و آلبوم Rare در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد. وی همچنین به دلیل مبارزه با بیماری لوپوس و حضور در جمع نیز مورد ستایش قرار گرفته است.

اوایل زندگی

سلینا ماری گومز، متولد ۲۲ ژولای ۱۹۹۲ در گرند پریری تگزاس است. پدر و مادر او آماندا کورنت و ریچاردو گومز هستند. مادر وی معروف به مندی، سلنا را در سن ۱۶ سالگی به دنیا آورد.

کودکی سلنا گومز selena gomez

زندگی
بیشتر بخوانید : زندگی نامه جاستین بیبر

فیلم ها و آهنگ ها

نمایش تلویزیونی Barney & Friends

گومز کار خود را در یک نمایش تجاری در سال ۲۰۰۱، هنگامی که در برنامه محبوب کودکان بارنی و دوستان در نقش جیانا اجرا کرد، آغاز کرد. گومز پس از دو سال از این برنامه کنار گذاشته شد و برای موفقیت در نمایش های دیگر تست داد. او نقش کوتاهی در فیلم “بچه های جاسوس ۳: بازی باخته” داشت. او حتی برای بازی در نقش امیلی گریس گارسیا در Brain Zapped در سال ۲۰۰۶ قرارداد امضا کرد و حتی آهنگی را برای نمایش ضبط کرد.

The Suite Life of Zack & Cody

در سال ۲۰۰۶، گومز به عنوان بازیگر مهمان در نقش گوئن در فیلم The Suite Life of Zack & Cody در کانال دیزنی بازی کرد. با فعالیت بیشتر در دیزنی، گومز برای بازی در نقش میکایلا شیطانی در سریال هانا مونتانا انتخاب شد. سپس او اولین تجربه بازی کردن به عنوان نقش اصلی را زمانی بازی کرد که کانال دیزنی وی را به عنوان الکس روسو در سریال جادوگران محله ویورلی انتخاب کرد. این مجموعه موفق تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.

موسیقی متن فیلم ها

در کنار بازیگری، گومز در سال ۲۰۰۸ با ضبط کاوری از Cruella de Vil برای DisneyMania 6 در حرفه موسیقی در حال رشد تمرکز کرد. وی همچنین سه آهنگ به عنوان موسیقی متن برای فیلم یک داستان سیندرلایی دیگر و یک ترانه برای انیمیشن Tinker Bell ضبط کرد. از دیگر مشارکت های سینمایی وی می توان به خواندن تک آهنگ One and the Same برای برنامه Princess Protection و همچنین چهار آهنگ برای جادوگران محله ویورلی (فیلم) اشاره کرد.

آلبوم Kiss and Tell

درس سال ۲۰۰۸، گومز یک قرارداد ضبط با Hollywood Records امضا کرد که منجر به تولید اولین آلبوم خود به نام Kiss and Tell شد و در سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر یافت. وی همچنین در موزیک ویدیو گروه Jonas Brothers به نام Burnin ‘Up که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، حضور یافت.

“هتل ترانسیلوانیا” و “تعطیلات بهاری”

درس سال ۲۰۱۲، سلنا گومز صداپیشگی شخصیت ماویس را در انیمیشن هتل ترانسیلوانیا بر عهده داشت. سپس او در کنار جیمز فرانکو و ونسا هاجنز و غیره در تریلر جنایی کمدی هارمونی کورین به نام تعطیلات بهاری بازی کرد. در همان سال، گومز با ایتان هاوک در تریلر اکشن Getaway هم بازی شد. او همچنین به دنبال فعالیت موسیقیایی خود بود و در سال ۲۰۱۳ آلبوم Star Dance را منتشر کرد. در سال ۲۰۱۴ آلبوم For You را به کلکسیون آثار موفق خود اضافه کرد و در همان سال در کمدی Behaving Badly به همراه مری لوئیز پارکر بازی کرد.

آهنگ های Good For You، Bad Liar

گومز در تابستان ۲۰۱۵ با تک آهنگ Good For You به جدول بازگشت و در اکتبر همان سال پنجمین آلبوم خود به نام Revival را منتشر کرد. او همچنین به عنوان خواننده در هتل ترانسیلوانیا ۲ شرکت کرد. موفقیت های بیشتر با آهنگ های تحسین شده ای مانند Bad Liar و It Ain’t Me با همکاری دی جی Kygo به دست آمد. وی همچنین با Gucci برای آهنگ Fetish و دی جی مارشملو برای Wolves همکاری کرده است.

آهنگ Back to You

در سال ۲۰۱۸، گومز قطعه Back to You را برای مینی سریال “۱۳ دلیل برای” منتشر و همچنین نقش خود را به عنوان ماویس در هتل ترانسیلوانیا ۳ احیا کرد.

سلنا گومز selena gomez

مبارزه با بیماری لوپوس

در اوایل ژانویه ۲۰۱۴، گزارش شد که سلنا گومز بیش از دو سال است که با بیماری لوپوس (یک بیماری خود ایمنی که می تواند باعث تورم صورت، خستگی، سردرد و درد مفاصل شود) مبارزه می کند. در سپتامبر ۲۰۱۷، این خواننده فاش کرد که علائم بیماری او را مجبور کرده است که عمل پیوند کلیه انجام دهد و هم اتاقی و دوستش فرانسیا رایسا کلیه را اهدا کرده است.

با تشکر از رایسا، گومز توانست برای انجام اقدامات به اتاق عمل برود. در حالی که عوارض دیگری در حین عمل وجود داشت. گومز به خوبی بهبود یافت و خاطر نشان کرد که ۳ تا ۵ درصد احتمال اینکه این بیماری (لوپوس) دوباره برگردد، وجود دارد.

در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷، گومز دز جوایز موسیقی آمریکا به صحنه بازگشت. برخی از او به دلیل لب خوانی کردن آهنگ انتقاد کردند اگرچه دیگران او را به دلیل تلاش برای مبارزه با بیماری اش تحسین و حمایت کردند.

روز بعد، گومز در Lupus Research Alliance Annual Gala شهر نیویورک به دلیل کمک به جمع آوری بیش از ۵۰۰ هزار دلار برای تحقیق درمورد این بیماری مورد تقدیر قرار گرفت. وی در سخنرانی اش همچنین از دوستش یاد گرد و گفت: “خوشبختانه یکی از بهترین دوستان من کلیه خود را به من هدیه داد و این بهترین هدیه زندگی بود. اکنون وضعیت خوبی دارم.”

در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۷، گومز در رویداد سالانه بیلبورد زنان در موسیقی به عنوان زن سال انتخاب شد. وی به جمع گفت: “می خواهم از تیم شگفت انگیز و خانواده ام تشکر کنم زیرا آن ها در لحظات سخت در کنار من ماندند و من امسال باید کار های زیادی انجام دهم حتی اگر سرم خیلی شلوغ باشد.”

اختلال دو قطبی

این هنرمند که قبل تر در مورد مبارزه های با افسردگی و اضطراب صحبت کرده بود، آوریل ۲۰۲۰ در مصاحبه ای با مایلی سایرس فاش کرد تشخیص داده شده است که به اختلال دو قطبی مبتلا است.

سلنا گومز به ستاره سابق دیزنی خود گفت: “وقتی من اطلاعات بیشتری را دریافت کردم که به من کمک می کند آن را بیشتر بشناسم، دیگر مرا نمی ترساند.”

فعالیت ها و منافع تجاری

خارج از بازیگری و موسیقی، سلنا گومز به عنوان سخنگوی Borden Milk خدمت کرده و در کمپین تبلیغاتی این سازمان ظاهر شده است. او همچنین در کارزاری فعالیت می کرد که نوجوانان را ترغیب می کرد تا بیشتر نامزد های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ را بشناسند. گومز که یکی از حامیان طولانی مدن سازمان جهانی یونیسف است، در سال ۲۰۰۹ به یکی از سفیران این سازمان تبدیل شد و از طریق ابتکار C.A.N (خیریه، اقدام، اکنون)خود برای کمک به کودکان جهان، کار می کند.

در سال ۲۰۱۷، گومز با همکاری مربی اش، خط کیف های دستی و لوازم جانبی Selena Grace را راه اندازی کرد و سال بعد دو طرف دوباره برای یک مجموعه لباس پوشیده همکاری کردند.

در تابستان ۲۰۱۹ گزارش شد که این هنرمند علامت تجاری “Selena Gomez” را برای مجموعه ای از محصولات زیبایی از جمله عطر ها، مواد مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی، صابون ها و روغن های اساسی ثبت کرده است.