زیبایی منزل خود را با شمع‌ شناور دست‌ساز و پاییزی، دو چندان کنید!

زیبایی منزل خود را با شمع‌ شناور دست‌ساز و پاییزی، دو چندان کنید!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • در : تزئینات منزل سفره آرایی هنر در خانه

پاییز در کنار نور شمع، مانند هالووین در کنار کدو تنبل و ژاکت پشمی در کنار لاته‌ی خوشمزه معنا پیدا می‌کند. این شمع شناور زیبا، باعث می‌شود دلتان بخواهد هر چه سریع‌تر آن را بسازید و جلوه‌ای زیبا به منزل خود ببخشید. گل‌ها، برگ‌های پاییزی، ذرت‌ها و میوه‌های زیر این شمع شناوری که با گلدان‌های استوانه‌ای ساخته می‌شود، شما را به یاد وفور نعمت طبیعت در فصل زیبای پاییز می‌اندازد. می‌توانید از این شمع‌‌های شناور برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های خاص استفاده نمایید، یا به سادگی آن‌ها را در دورهمی‌های شبانه استفاده کنید. حتی با استفاده از آن می‌توانید حس انیمیشن کدو تنبل بزرگ، چارلی براون را به منزل خود دعوت نمایید!

لوازم مورد نیاز:

لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

  • گلدان کریستالی استوانه‌ای، سه عدد در سه ارتفاع مختلف
  •  برگ‌های پاییزی مصنوعی
  •  سیم‌چین
  •  گل‌های پاییزی مصنوعی
  •  انگور
  •  دانه‌های ذرت
  •  شمع‌ شناور

گام اول: گلدان‌های خود را دست و پا کنید!

گلدان‌های خود را آماده کنید

گلدان‌های خود را آماده کنید

از آن‌جایی‌که قرار است این گلدان‌های حاوی شمع شناور در مرکز میز یا هر جای دیگری چیده شوند، به سه گلدان استوانه‌ای در ارتفاعات مختلف نیاز داریم. اختلاف ارتفاع گلدان‌ها در مقایسه با گلدان‌های هم‌ارتفاع چشم‌نوازتر می‌باشد و زیباتر به نظر خواهد آمد. گلدان‌هایی را انتخاب کنید که باریک‌اند، علاوه‌براین لبه‌ی این گلدان‌ها می‌بایست از اندازه‌ی شمع‌‌های شناور بزرگ‌تر باشد. گلدان‌های به کار رفته در این مقاله‌ی آموزشی، حدود سه اینچ قطر دارند.

گام دوم: از برگ‌هایی استفاده کنید که به هم می‌آیند!

آماده کردن برگ‌های پاییزی

آماده کردن برگ‌های پاییزی

با استفاده از یک سیم‌چین، دسته‌ای از برگ‌ها را از شاخه‌ی اصلی برگ‌های مصنوعی جدا کنید. حواستان باشد که برگ‌ها به شاخه‌ی فرعی خود وصل باشند. به این وسیله بر روی آب شناور نخواهند شد.

طرز قرار دادن برگ‌ها

طرز قرار دادن برگ‌ها

برگ‌ها را در یکی از گلدان‌ها قرار دهید. شاخه‌ی برگ‌ها را کمی خم کنید تا به خوبی میان دیواره‌های گلدان قفل شود. بعد گلدان را برعکس کنید تا مطمئن شوید برگ‌ها از جای خود خارج نمی‌شوند.

گام سوم: گل‌های پاییزی را هم اضافه کنید.

گل‌های پاییزی را مهیا کنید

گل‌های پاییزی را مهیا کنید

با سیم‌چین، یک شاخه گل مصنوعی را هم ببرید و سعی کنید ارتفاع شاخه‌ی جدا شده به ده اینچ برسد. پایین شاخه‌ی گل را خم کنید تا حالت قلاب به خود بگیرد.

گل را به این طریق قرار دهید

گل را به این طریق قرار دهید

قلاب شاخه‌ی گل را در میان شاخه‌ی برگ‌ها فرو کنید تا سر جا قفل شود. به این ترتیب، گل‌ها به سطح آب نمی‌آیند.

آب باید به خوبی میان درزهای گل و برگ‌ها جریان یابد

آب باید به خوبی میان درزهای گل و برگ‌ها جریان یابد

برگ‌ها و گل‌های مصنوعی را به خوبی باز کنید. منتهی حواستان باشد که حدود سه الی چهار اینچ از لبه‌ی گلدان فاصله داشته باشند. به این گونه، شمع به خوبی بر روی آب شناور می‌ماند. حالا بیایید برویم به سراغ تزیین گلدان دوم!

گام چهارم: نوبت انگورهاست!

نوبت انگور است

نوبت انگور است

وقتی به دنبال نمادهای پاییز می‌گردیم تا آن‌ها را درون گلدان جا دهیم، باید موادی را انتخاب کنیم که به سطح آب نمی‌آیند. به این طریق، به شمع شناور نیز برخوردی نخواهند داشت. شاید شوکه‌ شوید اگر بدانید که حتی مواد سنگین‌تری مانند آجیل‌ها، بلوط‌، سیب و حتی پرتقال بر روی آب شناور می‌مانند. اما یک چیزی هست که بر روی آب شناور نمی‌ماند و می‌توان آن را پایین نگه‌داشت؛ و آن انگور است! حبه‌های انگور از طریق شاخه‌ی زیبایی به هم متصل مانده‌اند. برای تزیین این گلدان، ابتدا چند برگ مصنوعی را در پایین گلدان قرار دهید تا لانه‌ی خوبی برای شاخه‌ی انگور باشد. در این مقاله‌ی آموزشی برای پوشاندن زیر انگور، از برگ‌های انگور استفاده نشده است؛ اما شما هر برگ پاییزی که دوست داشته باشید، را می‌توانید بکار ببرید.

قرار دادن انگور

قرار دادن انگور

شاخه‌ی انگور را خیس کنید و سپس آن را بر روی برگ‌های پاییزی قرار دهید. درست مانند گام قبلی، حواستان باشد که در میان برگ‌ها و شاخه‌های انگور کمی فاصله باشد، تا آب به خوبی بتواند لابلای آن را پر کند. علاوه بر این، سطح گلدان باید تا چند اینچ خالی بماند تا شمع شناور به خوبی بر روی آن جای بگیرد.

گام پنجم: دیگر نوبت دانه‌های ذرت است

نحوه قرار دادن ذرت و برگ مصنوعی

نحوه قرار دادن ذرت و برگ مصنوعی

یکی دیگر از موادی که بر سطح آب شناور نمی‌ماند، دانه‌های ذرت است. قرار است از این دانه‌های ذرت برای گلدان سوم استفاده کنید. رنگ گرم دانه‌های ذرت، به خوبی نمایان‌گر درون‌مایه‌ی پاییز است. بعلاوه جلوه‌ی خاصی به گلدان می‌بخشد و آه‌های مهمانان شما را از روی تحسین بلند خواهد کرد! به جای این‌که به سادگی ذرت را در گلدان بریزید، می‌توانید یکی از برگ‌های مصنوعی متناسب با اندازه‌ی گلدان را انتخاب کنید و آن را میان دانه‌های ذرت، به بدنه‌ی گلدان قفل کنید. برای انجام این‌کار برگ‌ را با دست به دیواره‌ی گلدان بفشارید و همان‌طور نگه‌دارید. با ریختن دانه‌های ذرت، برگ به دیواره‌ی گلدان پرس خواهد شد.

گام ششم: گلدان را پر از آب کنید!

شکل نهایی گلدان سوم

شکل نهایی گلدان سوم

حالا نوبت افزودن آب به گلدان است. حواستان باشد که آب را به آهستگی بریزید؛ به این وسیله هیچ‌کدام از مواد درون گلدان جا به جا نخواهد شد. سعی کنید ارتفاع گلدان تا یک اینچ با لبه‌ی آن فاصله داشته باشد. این‌گونه شمع شناور فرصت خودنمایی خواهد داشت.

گام هفتم: حالا شمع شناور را به ترکیب اضافه کنید!

گلدان پر از آب

گلدان پر از آب

شمع شناور را بر روی سطح آبِ هر کدام از گلدان‌ها قرار دهید. اگر دیدید شمع کج شده، احتمالا برگ‌ها یا سایر مواد راه آن را سد کرده‌اند. موانع سر راه شمع را بردارید یا کمی آن‌ها را ببرید تا کوتاه‌تر شوند. سپس شمع شناور را به درستی بر روی آب قرار دهید.

این هم از گلدان شما

این هم از گلدان شما

نکته‌ی کلیدی

در طول پاییز، از نمای این شمع شناور زیبا لذت ببرید. گلدان‌ها را دور نیندازید. صبر کنید زمستان از راه برسد و با مواد زمستانی، یک شمع شناور زیبای دیگر خلق کنید!

اخطار: هرگز شمع شناور خود را به حال خود رها نکنید و هرازگاهی آن را چک کنید.