این ۱۰ کاربرد خمیر دندان که شما را شوکه خواهد نمود!

این ۱۰ کاربرد خمیر دندان که شما را شوکه خواهد نمود!

  • توسط : صادق
  • در : ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • در : هنر در خانه

وقتی میکل آنژ به یک تکه سنگ نگاه می‌انداخت، زیبایی درون چیزی که دیگران آن را تکه سنگی بی‌ارزش قلمداد می‌کردند؛ مشاهده می‌کرد. افرادی که به دنبال کارهای خود ساز و دستی می گردند هم درست مانند هنرمندان صنایع دستی، یک تیوب خمیر دندان را به چشم یک اثر هنری می‌نگرند. به این شیوه، ترفندها و روش‌های نوآورانه‌ای برای تسریع‌ کارها و وظایف روزانه خلق می‌کنند. این ده شیوه‌ی خلاقانه و شگفت‌انگیز بر روی کاربردهای خمیر دندان تمرکز کرده و ثابت می‌کند که همه چیز، از نمک گرفته تا لیمو، می‌توانند کاربردهای دیگری هم داشته باشند.

۱- لکه‌زدایی

برق انداختن کفش

برق انداختن کفش

خمیر دندان نه تنها در رفع لکه‌های دندان‌های ما کارساز است، بلکه می‌تواند به عنوان یک لکه‌زدای معمولی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. خمیردندان یکی از همان پاک‌کننده‌های ملایمی‌ست که می‌تواند در تمیز کردن رد ماژیک و مداد شمعی از دیوار، کانتر آشپزخانه، لباس و حتی کفش‌های کتانی محبوب‌تان به شما کمک کند. این مقاله‌ی آموزشی را چک کنید تا به شما یاد دهد چگونه از خمیردندان برای نو کردن کفش‌های قدیمی خود استفاده کنید.

۲- رفع آکنه

رفع آکنه

رفع آکنه

یکی از قدرت‌های ماورای طبیعی خمیر دندان که کمتر شناخته شده است؛ این است که می‌تواند به سرعت رطوبت را از یک سطح بگیرد و آن را جذب نماید. به همین دلیل است که خمیردندان یکی از مواد کاربردی در درمان آکنه‌ است. این محصول پرفایده، دهه‌هاست که برای کاهش و درمان جوش و کورک مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که در ترکیب خود حاوی مواد خشک‌کننده‌ای مانند جوش شیرین، الکل و هیدروژن پراکسید است. و اما یک ترفند اشانتیون ما برای شما، این نکته است که خمیر دندان می‌تواند در تسریع درمان کبودی هم بسیار موثر باشد!

۳- برق انداختن لوازم

برق انداختن لوازم

برق انداختن لوازم

خمیر دندان مي‌تواند دندان‌های ما را چنان برق بیندازد که درست مانند مرواريد بدرخشند. بنابراین، می‌توان از آن برای برق انداختن چیزهای دیگر هم استفاده کرد. این پاک‌کننده‌ی ملایم، از پس برق انداختن سطوح فولادی ضد زنگ، کلاویه‌های پیانو، جواهرات و کانتینرهای پلاستیکی هم برمی‌آید.

۴- رفع سوراخ‌های دیوار

رفع سوراخ‌های دیوار

رفع سوراخ‌های دیوار

چه حیف که در تک تک کشوهای کمدمان خمیر دندان نداریم! یکی از کاربردهای خمیردندان، این است که می‌توان از آن برای پر کردن و مسطح نمودن سوراخ‌های کوچک دیوار بهره جست. البته حتما برای این‌کار از انواع خمیری آن استفاده کنید، چرا که انواع ژل‌مانند این محصول کار به جایی نخواهند برد. پیشنهاد ما به شما این است که برای سوراخ‌هایی با قطر بیش از ۸ اینچ از این ماده استفاده نکنید. اما برای برطرف کردن رد ناخن، سوراخ میخ و رد قابِ عکس بر روی دیوار، خمیر دندان یکی از آن کاندیداهای همه‌چیز تمام است که می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

۵- تسکین درد!

تسکین درد

تسکین درد

اگر به دنبال دارویی برای رفع سوزش و خارش جای نیش حشرات می‌گردید، یا ماده‌ای می‌خواهید که بتواند سوزش حاصل از تماس پوست با گیاهانی مانند پیچک‌های سمی را درمان کند و همزمان از محصولات شیمیایی و دارویی قوی در آن استفاده نشده باشد؛ بهتر است خمیردندان را بر روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده بمالید. خمیر دندان یک ماده‌ی طبیعی برای جلوگیری از خونریزی و کاهش سوزش و درد است. پس هم می‌تواند باعث کاهش ورم زخم شود و هم التهاب آن را کاهش دهد.

۶- رفع خراشیدگی

رفع خراشیدگی

رفع خراشیدگی

به دلیل خاصیت سایندگی ملایم و پاک‌کنندگی قابل‌توجه خمیر دندان، می‌توان آن را مانند ساینده‌ی طبیعی و نرم در نظر گرفت. این ماده را درست مانند یک ورق سنباده‌‌ی ملایم در نظر بگیرید که نقص‌های ظاهری پوست را از بین می‌برد و نواحی ناهماهنگ آن را به تعادل می‌رساند. هرچند نمی‌توانید از آن برای سنباده‌کشی میز خود استفاده کنید، خمیر دندان به خوبی می‌تواند درمان خراش‌های روی تلفن‌های همراه هوشمند، شیشه‌ی ساعت‌های مچی، سی‌دی و دی‌وی‌دی‌ها را تضمین کند و به خوبی از پس پوشاندن خراش‌های روی رنگ ماشین بر بیاید.

۷- تمیز کردن آینه و سینک!

تمیز کردن آینه و سینک

تمیز کردن آینه و سینک

تمیز کردن دندان‌ها و مسواک زدن، آن هم سر صبح ممکن است بهم ریختگی فجیعی را به بار آورد. اگر مقداری خمیر دندان بر روی سینک ریخت، از این فرصت استفاده کنید و سینک را با آن تمیز کنید. مقداری غذا بر روی آینه‌ی منزل‌تان پاشیده؟ اشکالی ندارد. فقط با مقداری خمیر دندان کار آن لکه‌ها را یکسره کنید. و اما ترفند هدیه‌ی ما به شما، استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن آینه‌ی حمام پیش از دوش گرفتن است؛ که می‌تواند جلوی نشست بخار را بر روی آینه‌ی حمام شما بگیرد! پس دیگر نیازی نیست کلی منتظر بمانید تا بخار کاملا از آینه کنار برود و بالاخره بتوانید دستی به سر و روی خود بکشید!

۸- آویزان کردن قاب عکس!

آویزان کردن قاب عکس

آویزان کردن قاب عکس

اصلا کاری غیرقابل‌ تحمل‌تر از تلاش برای ثابت و متعادل نگه داشتن یک قاب عکس بر روی دیوار هم وجود دارد؟ بسیارخب، خبر خوب این‌ست که تا وقتی یک تیوب خمیردندان همراه خود دارید، دیگر غم نداشته باشید! با مالیدن مقداری خمیر دندان بر روی حلقه‌ی قاب عکس، جلوی تکان خوردن آن را می‌گیرید و آن را ثابت نگه می‌دارید‌. از آن‌جایی‌که خمیردندان ممکن است بر روی دیوار رد بر جا بگذارد، حتما دقت کنید که آن را بر روی خود قاب اعمال نمایید. اما قاب عکس شما قلاب یا حلقه ندارد؟ نیازی نیست زانوی غم بغل بگیرید! فقط مقداری خمیردندان را بر روی بخش پشتی و بالای قاب بزنید و مشکل شما حل خواهد شد.

۹- تمیز کردن لکه‌های قهوه

تمیز کردن لکه‌های قهوه

تمیز کردن لکه‌های قهوه

امان از قهوه، کثیفی، گِل، مایع قهوه‌ای آرام‌بخش اما اعصاب خوردکن! آن را با هر لقبی صدا کنید، نمی‌توانید این حقیقت را کتمان کنید که قهوه چه نعمت بزرگی‌ست. نوشیدنی تخمیری که درست مانند فریضه‌ی دینی صبحگاهی برای میلیون‌ها انسان غرب‌نشین دنیا ستودنی‌ست. اما اگر از یک خوره‌ی قهوه در مورد بزرگ‌ترین و اعصاب‌خردکن‌ترین خصوصیت این مایع بپرسید، بدون شک دل پری از لکه‌های سمج حاصل از قهوه خواهند داشت. لکه‌ی قهوه چه بر روی دندان بنشیند و چه بر روی ماگ‌ها و زیر فنجان‌های قهوه، خمیر دندان از پس تمیز کردن آن برمی‌آید. ترفند هدیه‌ی ما به شما، این است که می‌توانید از خمیر دندان برای تمیز کردن رد قطرات آب بر روی قوطی نوشیدنی، لیوان و یا هر سطح دیگری مانند کفپوش سنگی و سطوح چوبی استفاده کنید.

۱۰- رفع بوی بد دست!

رفع بوی بد دست

رفع بوی بد دست

خب بیایید با حقیقت روبرو شویم! دست‌های ما روزانه با سطوح بسیاری مانند سطوح چسبناک و بدبو تماس پیدا می‌کنند. مهم نیست که دست شما به حبه‌های سیر خورده باشد یا یک ماده‌ی بدبوی ناشناس از سطل زباله! شستشوی دست با خمیردندان تمام بوی بد قوی آن را نابود می‌کند. و اما باز هم نوبت ترفند اشانتیون ماست! می‌توانید از یک خمیر دندان کوچک، برای رفع بوی بد ظرف غذای کودک و شیشه شیر او استفاده کنید. البته حتما گام به گام مقاله‌ی آموزشی ما را دنبال نمایید.