کاهش وزن با پیاده روی ۳ کیلومتر در روز

کاهش وزن با پیاده روی ۳ کیلومتر در روز

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۴-۲۶
  • در : ورزش عمومی

پیاده روی به دلیل آسان و رایگان بودن، یک ورزش فوق العاده است. نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت یا یادگیری تمرینات جدید ندارید. فقط باید از خانه خارج شوید، یک مسیر پیدا کرده و شروع به پیاده روی کنید. همچنین می توانید در مکان های مختلفی از جمله طبیعت زیبا پیاده روی کنید. کاهش وزن با پیاده روی یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش هاست.

پیاده روی ۳ کیلومتر در روز

برای دنبال کردن مسیر پیاده روی خود می توانید از google maps یا هر نوع برنامه gps دیگری استفاده کنید. مسیری را انتخاب کنید که از خانه شما ۱٫۵ کیلومتر فاصله داشته باشد. بنابراین ۱٫۵ کیلومتر رفت و ۱٫۵ کیلومتر بازگشت خواهید داشت که می شود ۳ کیلومتر (حدود ۲ مایل).

اگر ترجیح می دهید که پیاده روی را در منزل یا سالن ورزشی انجام دهید، می توانید از یک تردمیل برای پیاده روی استفاده کنید.

کفش های مناسب پیاده روی بپوشید

اگر روزانه ۲ مایل قدم میزنید، به یک جفت کفش مناسب نیاز خواهید داشت. به دنبال کفشی باشید که یک بالشتک خوب را در تمام نقاط اطراف به خصوص بالای پاشنه شما ایجاد کند.

به دنبال کفشی باشید که استقامت خوبی داشته و هنگام راه رفتن از بین نرود. اگر یک کفش خیلی بزرگ باشد یا به خوبی مناسب نباشد، پاشنه شما با هر قدم از کفش خارج می شود.

کاهش وزن با پیاده روی

کاهش وزن با پیاده روی

مزایای کاهش وزن با پیاده روی

بهترین قسمت پیاده روی، مزایای سلامتی آن است که از آن استفاده خواهید کرد. مثل کاهش وزن.

  • BMI کمتر: افرادی که بیشتر راه می روند، BMI کمتری دارند. افرادی که بیش از ۱۵۰۰۰ قدم در روز می زنند، BMI سالمی دارند که خطر چاقی را کاهش می دهد.
  • کلسترول، فشار خون و قتد خون پایین: افرادی که پیاده روی می کنند، ۱۲ درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و ۷ درصد کاهش خطر کلسترول بالا و فشار خون بالا دارند.
  • کاهش قطر کمر (چربی های دور کمر) : افرادی که با سرعت بیشتری پیاده روی می کنند، از BMI و دور کمر پایین تری برخوردار هستند.
  • کاهش وزن: در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، تحقیقی بر روی دو گروه از افراد که رژیم غذایی محدودی داشتند، انجام داد. یک گروه در هفته سه ساعت پیاده روی می کردند و گروه دیگر ورزش نمی کردند. مشخص شد افرادی که در هفته پیاده روی می کردند، کاهش قابل توجهی در وزنشان رخ داد و تا پایان ۱۲ هفته، حدود ۹ کیلوگرم وزن کم کردند.

کالری سوزانده شده در یک ساعت پیاده روی

اگر هدف شما کاهش وزن است، دانستن اینکه چقدر کالری در پیاده روی می سوازنید، مهم خواهد بود. میزان کالری که می سوزانید، بستگی به سن، فرم بدن، جنسیت، سرعت و مسافت پیاده روی دارد.

دستگاه های دیجیتالی مختلفی برای محاسبه میزان کالری سوزانده شده در ورزش وجود دارد که می توانید از بازار تهیه کنید.

برای مثال یک زن ۳۸ ساله که ۷۲ کیلوگرم وزن دارد، می خواهد بداند که چه مقدار کالری در مدت زمان یک ساعت پیاده روی با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت، سوزانده است. دستگاه مقدار ۲۱۲ کالری را به او نشان می دهد. همچنین میتوان نتیجه گرفت که در ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۱۰۶ کالری سوزانده است.